Jonge parkiet (4 weken?) eet zaad, kan dit ?

Gestart door Harriët, augustus 19, 2012, 11:11:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harriët

Wij hebben jonge parkieten. 1 is er sinds gisteren uit het nest maar komt er niet weer in. Nu hebben we zaad onderin gezet. Kan dit? Ik heb namelijk niet het idee dat de ouders het nog voeren, maar misschien doen ze dit als ik het niet zie. ;) Eerst zetten wij het terug, maar de volgende dag was hij er weer uit.
Graag hoor ik of dit kan.
Groetjes Harriët

(topic gesplitst. Is niet de bedoeling dat we 't topic van iemand anders overnemen aangezien elke situatie anders is.)

Lilloontje

Wij hadden bij de dierenzaak gevraagd wat wij Milo moesten voeren (1,5 maand oud) en ze hebben ons voor de zekerheid toen poeder meegegeven wat je moet mengen met lauw water, omdat het kon zijn dat hij nog niet zelfstandig at. Gelukkig deed hij dat al wel. Maar ik denk dus niet dat jouw vogeltje met 4 week al zaadjes eet.

Ik denk dat het verstandig is dat je bij de dierenwinkel langs vraagt en naar dat poeder vraagt! Je moet hem dan wel met een spuitje voeren.

rissiejjj

#2
Voel zijn kropje eens.
Voel je dat er wat in zit, dan word hij gevoerd, zit er een "gat" tussen borstbeentje en het botje van de hals, dan is de krop leeg.
Bij een lege krop word hij dus niet gevoerd.

Indien hij niet gevoerd word zou je met de hand verder moeten voeren..
"dat poeder" is Nutribird A21 handopfok voeding.
Hiermee kun je hem verder voeren.
Gezien de leeftijd kan je al proberen met theelepeltje te voeren, maar ook een Spuit kan.
Meer info over handopfok nodig? vraag maar raak.

Harriët

#3
Vandaag zagen we dat het moedertje ook buiten (buitenhok zit ie nu al) het jong voerde. Dus hier wordt wel wat aan gedaan gelukkig. Ben ik heel blij mee.
Dank jullie wel voor jullie reactie!

Justbe123inge

Zaad voor jonge parkieten met water zacht maken en met een spuitje voeren, vloeibaar en ook water met een spuitje. Ze geven zelf aan wanneer ze honger hebben. Dadelijk ook krachtvoer meemengen met extra eiwitten.

Harriët

#5
we hebben er nu 1 binnen. Willen hem graag tam maken. Hij hoort natuurlijk wel de vogels buiten maar zo te zien vind ie het binnen ook wel leuk.
Als je de hand in de kooi steekt blijft ie rustig zitten, je mag hem aaien onder de buik. Heel rustig is ie.
Joepie hebben we hem genoemd, rest volgt.