Airco / ventilator - oke voor de parkietjes?

Gestart door pixie, augustus 19, 2012, 10:10:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pixie

Hoi,

Bij mij in huis is het echt niet meer uit te houden van de hitte en dus was ik op zoek naar wat een geschikte oplossing is wat ook voor mijn parkietjes geen kwaad kan.

Op het forum vond ik dit topic in verband met airco, maar dat waren meer 'denk ik' antwoorden dus ik voel me er niet helemaal gerust bij: http://bit.ly/R9IuW6
Is er misschien iemand die hier met meer zekerheid iets over kan zeggen?

Wij hebben zo'n kolom ventilator staan, hij staat vlakbij de bank en ook die kant op gericht (dat is weg van de parkieten) maar gister was het nog 36 graden.
Weggericht van de parkieten kan het toch geen kwaad?

De deur opzetten zodat het een beetje doorwaait hier is natuurlijk ook geen optie.

Misschien dat iemand mee kan denken?

Bedankt


*wendy*

De wind die van ventilatoren afkomt, is niet schadelijk hoor. Er staan er hier door het huis op het moment 5 aan. Ik richt ze alleen nooit op de vogelkooi, inderdaad. Het is voor ons ook niet goed als we de hele dag vol in de wind van de waaier zitten.

Het voornaamste is, dat het niet tocht! Wat dat aangaat, denk ik dat Airco ook geen kwaad kan. Zolang het maar niet té snel koud wordt (ivm temp verschillen) en je niet de vogels ineens naar een ruimte verplaatst waar geen arico is (dezelfde reden).

pixie

Dank je, Wendy.

Ik zal eens kijken of het in te stellen is hoe snel het gaat.
Ze worden nooit verplaatst, dus dat is geen probleem.


Het hoeft ook geen 20 graden te worden hier, maar een paar graadjes naar beneden zou wel fijn zijn  :)