6de grasje, of niet?

Gestart door Kleintjes, augustus 17, 2012, 00:56:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Zoals velen weten hebben wij 5 grasjes. 2 'heren koppels' en 1 part-time vrijgezel.
Kruumel en Cookie zijn 'n setje, net als Jecky en 'opa' Tweety. Gino is de part-time vrijgezel, heeft z'n eigen appartementje en voelt zihc prima. Toen hij bij de anderen zat werd hij magerder en was hij stilletjes. Nu hij alleen woont, is hij zwaarder geworden en babbelt hij 't honderd uit.

Wij zitten er over na te denken 'n maatje voor Gino te halen, maar vragen ons af of dat 'n goed idee is.
Hij voelt zich prima als part-time vrijgezel, maar geniet zichtbaar als buurman Jecky op bezoek komt (Jeck is de enige die buiten komt, gaat dan Gino's kooi in om wat te babbelen en gaat weer terug).

Zou hij beter af zijn met 'n maatje, of part-timer laten?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sara

Ik heb het gevoel dat Gino zich veel beter in zijn velletje voelt als hij alleen is en af en toe bezoek krijgt. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij zich gewoon niet goed voelde bij de anderen, omdat hij zowat het "vijfde wiel aan de wagen was" bij hen in de kooi.
Je zou dan ook kunnen kijken of hij zich goed voelt bij een "eigen maatje". Misschien kan je het uitproberen door ergens een parkietje te halen dat je terug kan brengen, moest Gino het toch niets vinden? Het lijkt me in ieder geval het proberen waard.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Kleintjes

Hebben al gedacht om van 't weekend (of dergelijke) eens 1 van de buurtjes (hihihi) bij hem te zetten, kijken wat hij dan doet; of hij dan nog steeds vrolijk is.
Is 'n goed idee Sara, maar is lastig in de regio; hebben 'n dierenwinkel en de kinderboerderij, dat is 't dan zo ongeveer.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sara

Oei, dat is dan inderdaad geen geschikt plan. Dan kan je inderdaad 1 van de buurtjes bij hem zetten en kijken of hij het op prijs stelt. Ben benieuwd naar hoe het gaat verlopen. :)

Groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Kleintjes

Gino heeft vandaag bezoek gehad van Jecky, die kwam vanzelf en ging vanzelf.
Gino was heleeaal aan de sjans. Nadat Jeck weer terug is gegaan was Gino nog gewoon zichzelf, babbeltjes genoeg en dergelijke.

Twijfel nu wel heel erg.. iemand tips / suggesties?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Ja, dit is moeilijk.
Het belangrijkste is dat er een "klik" tussen de vogels moet zijn. Je kunt niet voorspellen hoe het loopt als je hem een maatje geeft.
Als je niets wilt riskeren zou ik het laten zoals het is: laat Gino gewoon lekker bezoek krijgen van Jecky. Iedereen tevreden!  ;)


Kleintjes

Tjonge, ik heb wat met kneusjes..
Al 'n maandje of 2 zit hier bij de Pet's Place 'n kneusje: Leuk dametje, blauw met wit.. en verkeerd gegroeide snavel. Haar ondersnavel is langer dan de boven helft, doch ze heeft er geen last van. Ze is nagekeken door de dierenarts (die komt regelmatig daar de konijntjes enten en controleren -jawel, eindelijk 'n winkel die dat doet :D - ) en lijkt geen problemen te hebben. Verder oogt ze ook gezond en vrolijk.

Ik ben me aan 't bedenken of ik 't zou durven vragen of we haar op proef mogen als eventueel vriendinnetje voor Gino, alleen dat snaveltje is 't enigste minpuntje aan de dame.

Iemand raad wat nou wijsheid is?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

jwsnekkers

Ligt eraan wat je er mee wil. Ik heb tot nu toe nog geen "kneusjes" gekweekt, maar mogen die komen en ik kan er geen baasje voor vinden houd ik ze wel komen ze in huis. Ga er niet mee kweken er zijn al genoeg "kneusjes"in de wereld. Blijft toch zielig.
Maar perfect als je haar opvangt als vriendje voor je andere parkiet.

Groeten,
Sander

Kleintjes

Kweken ben ik eigenlijk niet van plan voorlopig, misschien in de toekomst ergens ooit weer eens; dat is geen enkel probleem. Heb trouwens al vaker kneusjes gehad, waarvan 1 dametje zelfs 'n nestje heeft gehad:)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses