Parkietje heeft hersenbloeding gehad, wat te doen?

Gestart door Sanne24, augustus 14, 2012, 20:46:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne24

Hi Allemaal,

Ik ben nieuw hier. Lees wel vaak op de site, maar nog nooit nodig gehad om zelf iets te schrijven. Tot nu.
Mijn Parkietje Robin is net 1 jaar oud. Zaterdag was er nog niets aan de hand, heeft 's avonds nog op mijn hoofd gezeten en aan mijn bril gehangen (vind ze leuk). De volgende ochtend lag ze onderin de kooi, nog wel in leven, maar ze kon niet meer staan. Meteen uit de kooi gehaald, maar het ging niet goed, ze viel steeds om en kon niet op dr pootjes blijven staan, deed ook steeds dr oogjes dicht.
Ik ben meteen naar een vogelarts gegaan en die hebben haar opgenomen in een verwarmde kooi en vloeibaar voedsel gegeven, omdat ze ook niet meer at of dronk.
Ik mocht haar vanavond weer ophalen wat ik ook heb gedaan. Ze heeft een hersenbloeding gehad, maar de vogelarts vond dat ze het al beter deed, daarom mocht ze naar huis. Ze eet goed, kan op een stokje zitten,
Maar ze doet heel raar met haar hoofdje, blijft steeds rondjes draaien met haar hoofdje en legt haar hoofdje steeds naar achter in haar nek. Ze maakt echt bewegingen waarvan ik niet denk dat ze normaal mogelijk moeten zijn. Als ze aan de kooi gaat klimmen en ze legt haar hoofdje te ver naar achter kan ze vallen. Ze blijft dan een minuut rondjes draaien op de grond voordat het haar weer lukt om op haar pootjes te komen.
Ik heb van te voren aan de vogelarts gevraagd of ze geen pijn heeft en of het verstandig is om haar mee naar huis te nemen, die vond het wel goed.
Maar ik vind dit erg zielig om te zien, we weten niet of er nog verbetering inkomt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Een parkietje dat een hersenbloeding overleeft heeft en raar met haar hoofdje bleef doen?

Alvast bedankt.

Sanne.

("dr" kennen we niet, "haar" wel.)

gerritke

Vervelend joh!

Tsja, geen ervaringen mee (wel parkietje met tumor gehad en parkietjes met ouderdomsverschijnselen)
Als ik goed lees heeft de Vogelarts aangegeven dat jouw parkietje wel mee naar huis kon.
Dit betekent natuurlijk nog niet dat hij dan al beter is!
Als wij uit het ziekenhuis ontslagen worden betekent dat vaak dat ze vinden dat de situatie niet meer levensbedreigend is. We zijn dan nog niet geheel beter, maar moeten nog aansterken.

Ik zou als ik jouw was naast het gewone voer ook eivoer, trosgierst en andere gezonde lekkere dingen geven zodat het daaraan in ieder geval niet kan ontbreken.
Uiteraard kàn het ook zijn dat je parkietje altijd 'anders' blijft doen, vergelijk het maar eens met mensen die soms geheel anders kunnen zijn na een hersenbloeding. Ik ken iemand die ook zoiets heeft gehad, maar hij is echt totaal veranderd.

Veel sterkte en zorg maar goed voor jouw Robin.