Wat is een goede dierenwinkel?

Gestart door Aniek, augustus 13, 2012, 15:15:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aniek

Hallo allemaal :D

Binnenkort willen we graag 2 grasparkietjes erbij kopen.
We hebben er ook al 2 hele schattige (topic:  http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,28298.msg159053.html#msg159053) .
De eerste 2 hebben we gekocht bij een kweker in Duitsland. M'n vader zei dat we de volgende misschien wel gewoon bij een dierenwinkel in de buurt konden kopen. Het zou leuk zijn als de parkietjes een mooi kleurtje hebben (die zijn er vast genoeg :D) en ik wil liever geen jonkies meer omdat die kwetsbaarder zijn en ze komen in een voliƩre buiten (ze hebben wel een nachthok maar daar willen m'n andere parkieten niet in :P) .

Ik heb gelezen dat je grasparkieten best bij een dierenwinkel kan kopen maar dat het dan wel een goede moet zijn. Nu is mijn vraag, wat is een goede dierenwinkel? Is er misschien een lijst met goede dierenwinkels? :)

Groetjes Aniek

gerritke

weet niet waar je woont (het moest volgens je bericht in de buurt zijn.
Ik heb heel goede ervaringen met een hobbykweker in oosterhout.

parkieten-oosterhout.nl

neem eens contact op met Peter.(zie website)
Alwin ken ik eigenlijk niet, zal vast ook wel goed zijn. Ik heb goede ervaringen met Peter.

Aniek

Nou ik woon in Overijssel dus ik ga sowieso niet naar Oosterhout. Maar toch bedankt voor je reactie!

Waarschijnlijk gaan we morgen parkietjes kopen :D


gerritke

leuk!
Dus je hebt inmiddels ook al een adres?

jwsnekkers

Hallo,

Waar woon je ergens in overijssel?
Ik woon ook in overijssel en heb mijn laatste parkieten in een dierenwinkel gekocht in Nijverdal.
Als je het adres wil hoor ik het wel van je.

Aniek

We gaan waarschijnlijk naar de beste stek :) Ik zal wel foto s plaatsen als we ze hebben :D

jwsnekkers: Ik woon in Ommen  ;)

pixie

Misschien zou je in de eerste instantie naar een goede kweker kunnen zoeken?
Mijn ervaring is dat veel kwekers vogels houden uit hobby en liefde. Er wordt uitgegaan van het beste voor de vogel.

Bij dierenwinkels is dat helaas anders, daar zijn dieren vaak niet meer dan een product.
Ook weet je bij de winkel meestal niet waar je vogeltje vandaan komt, terwijl een kweker preview kan zeggen wie de ouders zijn en wat de geschiedenis van een kleintje is.

Er zullen vast ook goede winkels zijn, hoor - ik heb ze alleen nog nooit gezien. Misschien iets om over na te denken?

Aniek

Dit zijn ze! Ze hebben nog geen namen.
We hebben ze 14 augustus gekocht :D


jwsnekkers

Leuke parkietjes waar heb je ze nu gekocht als ik vragen mag.
Ik ben namelijk wel benieuwd ik woon zelf in Hellendoorn.

Aniek

De nieuwe (op de foto hierboven) hebben we bij een dierenwinkel gekocht. 'De Beste Stek' in Ommen.
En de 2 die we al hadden (foto's in het topic) hebben we gekocht bij een kweker in Duitsland :)

Aniek

We hebben een blauw mannetje gekocht en een groen vrouwtje. Ik weet niet hoe oud het mannetje is (heb er ook niet naar gevraagd, vergeten :P) maar het vrouwtje is nog van dit jaar.
Vind trouwens dat onze vogeltjes die we al hadden er nu nog wel wat beter uit zien. Maar dat komt vast wel goed :) .
Hier nog een foto van vanmiddag:

Wouter

Citaat van: Aniek op augustus 19, 2012, 19:45:27
We hebben een blauw mannetje gekocht en een groen vrouwtje. Ik weet niet hoe oud het mannetje is (heb er ook niet naar gevraagd, vergeten :P) maar het vrouwtje is nog van dit jaar.
Vind trouwens dat onze vogeltjes die we al hadden er nu nog wel wat beter uit zien. Maar dat komt vast wel goed :) .
Hier nog een foto van vanmiddag:
...
Fijn dat je blij bent met je nieuwe parkietjes. Dit topic gaat echter over wat een goede dierenwinkel is en niet over jouw parkietjes. Ervaringen delen met die dierenwinkel/kweker is natuurlijk fijn, daar hebben anderen ook nog wat aan, maar het is niet de bedoeling dat je hier foto's gaat plaatsen van je parkieten. Je mag ze eventueel wel voorstellen in het "Introductieforum".

Aniek

Sorry..
Zal vanaf nu weer ontopic blijven als iemand wat vraagt  :P