Juultje overleden

Gestart door Jip en Juultje, augustus 13, 2012, 09:04:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jip en Juultje

Zojuist is, in mijn handen, onze lieve Juultje overleden. Wat een verdriet hebben we ervan.
We hebben zo'n enorm plezier van haar gehad in de 8 maanden dat ze bij ons is geweest, ook al waren zij en Jip helemaal niet tam. Ze genoot van haar dagelijkse rondjes vliegen, sloofde zich extra uit als mijn neefje en nichtjes er waren. Ze kon zo lekker eten en als het voer op was, dan wist ze met een speciaal fluitje mij duidelijk te maken dat het weer etenstijd was. Reageerde ik niet snel genoeg, dan vloog ze tot vlakbij mijn hoofd of, als ze niet uit de kooi kon, dan ging ze aan de tralies hangen en maar roepen.
Samen met Jip een eenheid; de hele dag knuffelen en kussen. Jip, de eeuwige goedzak en Juultje de soms wat felle tante. Maar ze zorgden zo goed voor elkaar, echte liefde. Hopelijk kan Jip gauw een beetje wennen aan een nieuwe liefde die we voor hem zullen zoeken.

Juultje, liefje, wat zal ik je missen!

pixie

Wat verdrietig.

Veel sterkte

inge


dsmmeijer

Heel veel sterkte met je verlies.
Helaas weet ik precies hoe je je voelt.

jwsnekkers


Kleintjes

Sterkte met 't verlies van jullie kleine vriendje.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Lilloontje


Loeky

Ook namens ons veel sterkte gewenst.

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Jip en Juultje

Dank jullie wel allemaal, voor je meeleven. Ik was echt zo enorm verdrietig de eerste dagen! Elke keer als een huisdier dood gaat, denk ik dat ik er gewoon maar niet meer aan moet beginnen; ik trek me hun dood altijd zo erg aan (zelfs bij de goudvis :-[). Maar ja, dan zwicht ik uiteindelijk toch weer en zo ben ik al sinds mijn jeugd nooit zonder huisdier(en) geweest ;).
In het geval van de dood van Juultje en daarmee het alleen achterblijven van Jip, hebben we een beetje haast gemaakt met het zoeken naar een nieuw maatje. Sinds dinsdagavond is Jop in huis, een jonge parkiet (ik denk een mannetje) van ongeveer 6 maanden. Jip is dolgelukkig; hij kwettert en eet weer!! Hij kan niet wachten om Jop in zijn kooi te verwelkomen. Jop laten we nog even in zijn vertrouwde kooi, Jip is overdag vrij om uit zijn kooi te gaan en naar Jop te te gaan. Ze zitten al vaak te knuffelen door de tralies heen, zo schattig! Nu nog verzinnen hoe we de overstap naar 1 kooi het beste kunnen doen, want Jop stelt het (ook) niet op prijs om door ons aangeraakt te worden. Nou ja, alles op zijn tijd (tips welkom ;D).

*wendy*

Ik heb destijds van beide kooien het deurtje open gezet. Als ze er dan allebei uitwaren heb ik het deurtje dicht gedaan van de reservekooi en die van de kooi waar ze in zouden gaan 'wonen' open gelaten. Ging hier prima! Ze gingen vanzelf de kooi in toen ik klaar was met het veranderen van de inrichting.

Jip en Juultje

Ja, dat is natuurlijk ook een manier! Gek, ik had alsmaar in m'n hoofd dat ik Jop zelf over zou zetten omdat hij redelijk tam zou zijn (merk er alleen nog niet erg veel van tot op heden ;)).
Na het weekend gaan we aan de overstap werken. Jop is dan bijna een week hier en gezien de wederzijdse interesse in de ander, denken we dat ze er dan ook wel aan toe zijn.
De inrichting van de kooi zullen we ook veranderen.
Spannend!!

inge


TicoLover

Aagh heel veel sterkte  :'(