heel grote wond

Gestart door melissa, augustus 09, 2012, 17:45:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

melissa

De parkiet van mijn ouders heeft een heel grote wond ter hoogte van zijn krop je kan volledig in de wond kijken ik heb gisteren gezien dat de wond aan het etteren is, mijn ouders weigeren om naar de arts te gaan is er toch een manier dat ik de parkiet kan verzorgen ?
Groetjes

Parkieten-Freak

Hoe komt het parkietje aan die grotewond? Is hij gebeten door een kat of hond?
Vermoedelijk heeft de parkiet een antibioticum nodig maar daarvoor is een bezoek aan de dierenarts noodzakelijk.  Daarnaast kun je de wond ontsmetten met een druppeltje Betadine jodium.
Een etterende wond is sowieso een zeer goede reden om een dierenarts te raadplegen. Heb het er nog eens over met je ouders en vraag of ze hun mening willen herzien.


melissa

Ze hebben een vleugel laten knippen bij de arts en sindsdien is deze wond er hij blijft er in pikken en  veren uittrekken, ook heeft mijn kleine zusje (4 jaar) de vogel gepakt en hem in een deken gestoken ik had het te laat gezien en toen was de wond weer opengetrokken. Ik heb het er noch eens over gehad maar ze blijven erbij ik heb zelf ook een parkiet (3 weken) en oudere parkiet bijt hier heel veel op meschien dat die kont door de pijn
Groetjes

melissa

De parkiet was ook heel tam ( voor zijn vleugel werd afgeknipt) maar nu is de vogel heel kwaad als we hem pakken. Hij zit ook meestal te slapen. En eet heel weinig waar kan je die jodium kopen voor op de wond ?
Groetjes

Parkieten-Freak

Ik begrijp het niet helemaal.
Je ouders hebben de vleugel laten knippen en dit heeft een wond ter hoogte van de krop veroorzaakt? Kun je een foto uploaden?
Betadine jodium kun je bij de apotheek of drogist kopen.



melissa

Ik zal straks een foto uploaden, dat heeft niet de wond veroorzaakt maar toen heeft hij noch pribere te vliegen en dus gevallen in de keuken waar een hond zit, de hond heeft niet gebete voor zover ik heb kunen zien maar hij heeft wel zijn poot uit gehaald meschien de nagels ik weet het niet precies in het begin viel het nog mee  maar na een paar dagen was het enorm groot en bloede heel hard, ik moet binnen 2 weeken naar de arts viir mijn parkiet controle op ziektes ik denk dat ik hem dan maar mee neem
groetjes

melissa

dit is een foto van de parkiet het is wel een valkparkiet
groetjes

Sonja

Oei.....arm diertje....

Daar kun je hem niet nog 2 weken mee laten zitten hoor!
Ik hoop van harte dat je je ouders hier ook van weet te overtuigen, want dit kan echt niet!

Het diertje heeft hulp nodig, misschien kun je het vogelartsbezoek ivm je eigen parkiet vervroegen naar morgen, en dan de valkparkiet meteen meenemen?

Sterkte, en laat je nog weten hoe het verder gaat?

Groetjes
Sonja

melissa

mijn parkiet is nu nog maar 4 weken dus ik weet niet als hij deze stress aankan en als het onderzoek nu al kan gebeuren
groetjes

Sonja

Citaat van: melissa op augustus 09, 2012, 20:13:07
, ik moet binnen 2 weeken naar de arts viir mijn parkiet controle op ziektes ik denk dat ik hem dan maar mee neem
groetjes

Ik kan het niet meer goed volgen nu.
Want wat bedoel je dan met bovenstaande?
En wat voor onderzoek?

Groetjes
Sonja

melissa

toen ik mijn parkiet heb gekocht leek hij ziek en zag er nie goed uit na een paar dagen was hij beter en had ik gebeld naar de arts, de arts zei dat ik moest gaan als hij zaadjes kon eten en dat is over 2 weken
groetjes

Sonja

Hallo Melissa,

Hoe verzorg je je parkietje nu dan, als ik vragen mag?
Want een parkietje van nog maar 4 weekjes hoort eigenlijk nog bij zijn ouders te zitten...
Met 4 weken eten ze wel al wat zaadjes, maar nog lang niet genoeg om hun maagje goed mee te vullen.
Voer je hem bij en hoe dan?
En waar heb je dit parkietje vandaan?

Sorry maar het verhaal komt nogal verward bij me over namelijk.

Groetjes
Sonja

melissa

ik heb het gekocht het was achtergelaten door de moeder (toen ik het ben gaan halen zag het diertje er heel slecht uit ook heeft hij gebeten van de honger, zijn vacht was heel vies en zijn pootjes ook die heb ik ondertussen al proper gemaakt) daarom dat ik naar de arts wil gaan omdat ik een beetje schrik heb dat het ziekte's heeft opgelopen ik ga liever teveel dan te weinig naar de dierenarts en voor de rest geef ik nu drie keer per dag nutribird handopfokvoeder bij.
groetjes melissa

Ayarea

Neem dat arme beestje aub zo snel mogelijk naar de dierenarts, dat ziet er echt niet gezond uit.

Jokie

Ga aub zsm met deze wond naar de dierenarts!!
Dit gaat het beestje inderdaad niet nog 2 weken volhouden.
Ik vind het een beetje raar dat je ouders het niet toelaten, dan zou ik gewoon toch maar gaan, anders gaat ie zeker dood.
Als je niet voor je vogel wil zorgen, moet je ze ook niet in huis nemen.
Als je ze niet kan overhalen, zou ik gewoon zelf gaan, of het aan iemand anders vragen als je zelf niet zou kunnen rijden ofzo.

De krop zit trouwens niet op z'n buikje maar boven de snavel. ;)

Succes!!! en ga naar een dierenarts!!

Sonja

@Joke:
De krop van een parkiet zit niet boven de snavel, hoor. ;)
Maar, hoe zal ik het zeggen, bovenaan zijn borst, zeg maar.

Groetjes
Sonja

randyk1

Niet om aan te zien het is gewoon een gapend gat, ga aub naar de dierenarts die kan het ontsmetten en dan komt het mischien nog wel goed.

Jokie

@sonja
Ja stom he, toen ik het had verstuurd besefte ik het al.. Zat gewoon te slapen en krop en dop door elkaar te halen..  :-[

Sorry voor deze grove fout mensen.. Ik ga me nu even schamen..