niet meer goed kunnen vliegen

Gestart door randyk1, augustus 08, 2012, 19:47:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

randyk1

Nou hij zit alweer in de kooi . Hij kon echt goed vliegen , maar hij kwam steeds naast me zitten toen deed ik gewoon een theedoek over hem heen . en kon ik hem zo terug in de kooi zetten . Ik denk dat ik hem er morgen weer uitdoe .

birdy888

#21
Een theedoek over hem heen??? Misschien begrijp ik het verkeerd of misschien heb ik ongelijk, maar dat lijkt me nogal schrikken en angstig voor het beestje! En dat helpt weer niet echt als je hem tam wilt maken... Rustig benaderen en tot niets dwingen helpt daarbij wel!

randyk1

Nee hor de vogel liet zich makkelijk vangen en os nog net zo ver als daarvoor .

Wouter

Citaat van: randyk1 op augustus 23, 2012, 21:42:46
Nee hor de vogel liet zich makkelijk vangen en os nog net zo ver als daarvoor .
Dit betekent niet dat het leuk is voor de vogel. De vogel zag niets meer door de theedoek, logisch dat hij zich dan laat vangen. Parkieten zijn prooidieren en dus is het erg angstig voor ze om gevangen te worden. Hoe zou jij dat vinden?
Pak een vogel nooit zomaar vast, tenzij je echt geen andere uitweg meer ziet.

Sonja

Sorry hoor Randyk1, maar ik vind het ongelooflijk dat je op deze manier met je parkiet omgaat. :o

Dat is toch allesbehalve de manier om een vertrouwensband met het diertje op te bouwen....
Zoals Wouter al schreef zijn parkietjes prooidieren.
Gevaar komt van boven, dus als jij die theedoek over je parkiet heengooit denkt het arme diertje dat hij gegrepen wordt door een of ander roofdier.

Je parkiet lijkt in jouw ogen misschien tam, maar ik denk eerder dat hij verstijfd is van angst en daarom alles maar min of meer over zich heen laat komen.

Als ik je een goede raad mag geven:
Lees het artikel over tam maken op de site nog maar eens goed door, en ook alle goede tips mbt dit onderwerp op het forum.
Want zoals jij nu met je parkiet bezig bent, is echt NIET de manier, hoor.
Als je op deze manier doorgaat heb ik medelijden met het diertje....


randyk1

#25
Ok allereerst ben ik al bijna een maand bezig met het diertje, dus mag hij heus los vliegen. Maar na 3 uur mag hij van mij weer terug . Dus hij gaat naast mij zitten en ik pak hem met de theedoek inplaats van met mijn hand. Zodat hij niet bang is voor mijn hand . En TUURLIJK ik ben echt wel lief voor mijn parkietjes . Dus ik wil niet als een of andere dierenmishandelaar neergezet worden omdat ik mijn parkietje even vastpak met een theedoek om hem in de kooi te zetten
en "verstijfd van angst" is dusnaar me toe lopen . En mijn parkietje is net zo ver met tam maken als eerst .

Sara

Na 3 uur mag hij weer terug. Je zegt mag, dus moet het niet, en toch pak je hem zo even bot met een theedoek? Het is nergens voor nodig om je parkietje vast te pakken om hem in zijn kooi te laten gaan. Dus nogmaals, zoals hier al gezegd is, lees dit: http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php en gebruik de zoekfunctie. Je zal lezen dat het niet moet of hoort zoals jij het doet, en ook hoe het wél moet.

Groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

randyk1

#27
nou laat maar doe er maar een slotje op ik heb geen zin om te moeten zeggen dat ik geen dierenmishandelaar ben .
Ik Heb thuis een hond, vissen, kreeften, garnalen, wandelende takken en die neem ik allemaal in huis omdat ik niet van dieren hou , ik zit hier op het forum omdat ik niet van vogels hou dat denk ik ook .
slotje graag

Deze reactie is niet nodig, er wordt alleen aangegeven dat 't niet de beste manier is en nadelig kan zijn ten opzichte van 't tam maken. Tevens zien wij graag iets meer leestekens, dat leest makkelijker.

Justbe123inge

Een parkiet die beperkt is in zijn of haar doen en laten moet eerst herstellen voordat ze eieren gaat uitbroeden en jonge vogeltjes krijgt, die ze moet voeren ondanks haar eigen problemen.
Mijn parkiet is vier weken bij mijn moeder geweest, vindt ie prima, ik moest een tijdje weg. Thuis staat zijn kooi altijd open behalve buiten natuurlijk, maar bij mijn moeder was de kooi standaard dicht op een enkele moment na, ze hebben ook een hond en zijn bang dat de vogel de hond aanvalt. Hij vliegt slecht nu en valt steeds op de grond, zit dan verdwaasd te kijken omdat hij weet dat ik hem kom halen en hem naar zijn kooi breng. De eeste keren dat hij niet goed kon vliegen ben ik wel 30 keer op en neer gelopen van de plek waar meneer zat naar zijn kooi en weer terug, net zolang dat ie bleef zitten. En geloof me, hij wordt een keer moe en blijft dan zitten.