Jong grasparkietje kan niet vliegen en één pootje niet bewegen

Gestart door J.engels, augustus 05, 2012, 19:03:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ayarea

Het lijkt op een ventje, reuze neusdop en mooie kleur die daar wel bij past :). Ik zie vrij weinig wit. Als je verkeerd hebt gepost dan halen de admins dit stukje wel voor een nieuw topic trouwens ;).

J.engels

Oke, bedankt.
Misschien koop ik volgend jaar wel een maatje voor hem bij.
In de hoop dat hij goed tam word.

Sara

Het is een mannetje.
Ontopic: Maar, ga je niet met hem naar de dierenarts?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

J.engels

#23
Citaat van: Sara op augustus 07, 2012, 22:49:20
Het is een mannetje.
Ontopic: Maar, ga je niet met hem naar de dierenarts?

Vele groetjes,

Sara
Dat ga ik zeker nog doen. Maar dan moet mijn pa net even vrij zijn van z'n werk, anders zit ik met vervoer.
En op de fiets 15 km fietsen met een vogel achter op me fiets vind ik ook zo wat.

En mijn moeder doet er erg negatief over, Die zegt: Geef je geld maar weer uit.
(mijn pa en ma zijn gescheiden.)

Kleintjes

Er zijn er meer die alles op de fiets moeten doen, of zelfs lopend. Dat vind ik eerlijk gezegd geen excuus.

't Is in 't belang van 't parkietje dat er naar gekeken wordt door 'n arts. Niet voor ons plezier, maar voor 't welzijn van je kleine vriendje.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

J.engels

#25
Maar ik maak me meer zorgen kan het vogeltje meer dan een uur in een doosje zitten?

Kleintjes

Er zijn parkietjes die 'n halve dag of langer in 'n auto verbrengen. Mits alles veilig is en ventileert (dus niet tocht) is 't geen probleem.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sara

Dat zou inderdaad geen probleem mogen zijn. Tenzij je het over een kartonnen doosje hebt? Het is niet veilig en geschikt om een parkiet in een kartonnen doosje te zetten. De parkiet kan onder andere het doosje open knagen en dan is hij weg (zeker in een uur tijd).

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

J.engels

Oke, dan zou ik morgen wel even een klein kooitje maken van hout, en gewoon wat gaas.

Ayarea

Citaat van: J.engels op augustus 07, 2012, 23:28:38
Oke, dan zou ik morgen wel even een klein kooitje maken van hout, en gewoon wat gaas.

Vervoerskootjes voor een cavia ofzo zijn ook geschikt en niet heel erg duur :).

J.engels

Oke, ik bel morgen direct even naar de dieren arts.
En dan vertel ik wel of ik erheen hoef of niet.

Kruimira

Ik ben geen expert, maar ik gok dat het een mannetje is omdat de neusdop heel erg lijkt op die van mijn jonge mannetje. Bij jonge vrouwtjes zitten er vaak ook witgekleurde ringen om de neusdop, en die zie ik niet. Maar nogmaals - ik heb er verder geen verstand van!

Esther751

Hoe gaat het nou met hem?

En wat zei de dierenarts?

Groetjes, Esther

J.engels

#33
Nou,
Mijn opa heeft er ook veel verstand van en daar ben ik vandaag even geweest.
Hij zegt dat hij veel rust nodig heeft. Het pootje is een keer gebroken geweest. (Hij is ook wat dik.)
Hij gebruikt hem ook al beter en hij ziet er al veel gezonder uit. Hij vliegt door de kamer heen.
En hij rekt en strekt.

Groetjes!

Sara

Hier moet je echt mee naar de dierenarts gaan. Je ziet duidelijk op de foto dat het gezwollen is. Een gebroken poot kan je toch niet zo laten? :(
Je hebt nu echt meer dan genoeg tijd verloren door vanalles uit te zitten zoeken. Als je dit morgen niet laat verzorgen door een vogelarts, kan je beter geen huisdieren meer hebben.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

J.engels


Esther751

En wat zei de dierenarts?

Heeft hij het parkietje kunnen helpen?

Groetjes, Esther

Tr4cey

Ik kan je verzekeren dat dit niet gezond is. Mijn vogel die 10 jaar is geworden had dit ook, maar pas heel laat. De dierenarts geeft er een prikje voor en dan is het maar hopen dat het geneest. Mijn vogeltje heb ik 2 dagen later moeten inslapen omdat hij gewoon niet meer kon staan op zijn poot, en niet meer kon vliegen.

Dit zijn de eerste symptomen. De rest volgt na weken. Ook kan het zijn dat het parkietje kleefpoep kan krijgen.