weekend zonder verzorging?

Gestart door Herman, augustus 01, 2012, 20:11:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herman

Ik ben van plan om 1 of 2 parkietjes te  nemen maar ik zit met een vraag. In het weekend ben ik nooit thuis, ik ga vrijdagavond weg en kom maandagmorgen weer terug. Is het dan mogelijk/eerlijk om deze vogels te houden?

Kleintjes

Ik zou ze persoonlijk nooit alleen laten als 't langer is dan 1 nachtje. Water en voeding hoort eigenlijk elke dag vers te zijn.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Ik ben het met Kleintjes eens.
Maximaal één nacht alleen en zeker niet langer!


birdy888

Ik denk dat 1 sowieso niet kan omdat t arme beestje dan wel heel eenzaam is, en als je er dan 2 zou nemen vind ik het te riskant, wat als er wat gebeurd? Of er 1 ziek wordt/vast komt te zitten/zich bezeerd..?!

Jokie

Ik moet me bij de voorgaande reacties voegen,
inderdaad hebben ze iedere dag (en met warm weer 2x per dag) vers water nodig,
met z'n tweeen is het misschien minder eenzaam, maar toch.
En als je je gaat hechten, en dat gaat zeker gebeuren bij deze lieve beestjes,
dan zit je straks ook nog het hele weekend met een schuldgevoel. Dat heb ik al als ik een dagje weg ben.. :(

savannahvk

Het is wel te doen.... ik ga ook weleens weekendjes weg en dan zorg ik gewoon dat er genoeg eten is en drinken als ik weg ga, en als ik thuis kom verschoon ik het meteen. Er is nog nooit iets mis gegaan! Er blijven natuurlijk wel risico's, maar het is wel te doen.Onderzoek blijkt dat een parkiet wel 20 dagen zonder water kan (ik zou het zelf niet proberen  :P) maar ze leven ook in droge gebieden in het wild. Dus als je het doet kan je er  beter 2 nemen zodat ze gezelschap aan elkaar hebben en dan het beste een koppeltje. Als je dan gewoon zorgt dat alle gevaarlijke voorwerpen uit de kooi zijn als je weggaat...

jwsnekkers

Ik ga ook wel eens een weekend weg, maar ik zorg er altijd voor dat er iemand is die 1 a 2 keer per dag naar mijn parkieten kijkt. Ik vind persoonlijk dat je ze niet zolang alleen kunt laat zitten.

Groeten,
Sander

Sanne

Je schrijft dat je elk weekend weg bent. Als ik jou was zou ik dan niet aan parkietjes beginnen.

In mijn studententijd had ik ook parkietjes. Ik was toen ook wel eens weg in het weekend. Maar nooit langer dan 2 nachtjes, en dat kwam ongeveer 1 keer per maand voor. Soms keek er een van m'n huisgenoten bij de vogeltjes, maar hoorde van m'n huisgenoten dat als ik weg was dat ze de hele dag zaten te roepen naar mij. Kortom: ik zou het je echt afraden om aan parkieten te beginnen als je zoveel weg bent. Mogelijk zijn er andere dieren die beter voor langere tijd zonder verzorging kunnen.