grasparkiet eet geen pap maar wel zaad is dat erg?

Gestart door ferbentruus, juli 31, 2012, 15:16:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ferbentruus

grasparkiet eet geen pap maar wel zaad is dat erg?

Sara

Allereerst: welkom op het forum.
Alleen snap ik je vraag niet echt. Wat bedoel je precies met pap?
Je kan misschien gaan lezen bij de rubriek voeding op de site, want daar staat alles over voeding.
Het hoofdbestanddeel van parkietenvoeding zijn natuurlijk zaden, tenzij je pellets geeft (daar zit alles in).

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

ferbentruus

het gaat om een graspakietje van 6 weken die nog aan de pap die normaal gesproken 3 papvoedingen krijgt op een dag, maar hij eet geen pap wel trostgierst en drink ook water

Sara

Vanaf 6 weken zou het echt gedaan moeten zijn met pap eten hoor, dus zaadjes geven vanaf nu. Je kan het parkietje in het begin altijd helpen door de zaadjes wat te pletten. Trosgierst alleen is niet goed. Dat is veel te vet. Maar trosgierst lijkt veel op zaadjes, dus overschakelen zou niet moeilijk moeten zijn.
En waarom werd het parkietje met de hand grootgebracht?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

ferbentruus

#4
Nee, hij hij is jonger. Precies weet ik ook niet en waarom we ze met de hand voeren, is om ze tam te maken.

Berichtje aangepast. Gelieve hoofdletters en leestekens te gebruiken en geen msn-taal.

Sara

Tam maken gaat perfect zonder ze met de hand groot te brengen, daarbij is het veel gezonder om door de ouders grootgebracht te worden.
Buiten dat: Je berichtjes spreken mekaar constant tegen. Als je geen juiste informatie geeft kan ik je niet helpen.  ;)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

ferbentruus

#6
Ja, dat begrijp ik, maar als je het voor de handel doet duurt het te lang en zo werkt het eigelijk ook perfect.

Nogmaals: leestekens en hoofdletters gebruiken a.u.b. Groetjes, Sara

Sara

Wil je wat duidelijker zijn? Heb je laatste berichtje 3 keer moeten lezen voor ik denk te begrijpen wat je ermee bedoelt.
Offtopic: Een parkietje tam maken met handopfok gaat helemaal niet sneller dan dat je het parkietje van kleins af aan elke dag even uit het nest haalt en laat wennen aan je handen. Het werkt met handopfok dus niet perfect, want dit houdt zoveel gevaren in en is dus niet zo gezond voor je parkietje als door de ouders grootgebracht te worden.

Maar dit topic gaat niet over die discussie, dus terug ontopic.

Groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes