Niet In Bad

Gestart door dammetje, november 01, 2005, 15:42:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dammetje

Hallo allemaal,
kheb zo'n 2.5 maand een parkietje (Sprankel) maar hij wil niet nat worden! en dat verbaast mij eigenlijk heel erg want overal staat dat ze dat lekker vinden... ik heb het eerst geprobeerd met een badje maar daar deed hij niks mee toen heb ik het met de plantenspuit gedaan maar dat vindt hij ook niet lekker want daar loopt hij van weg en nu probeer ik het weer met het badje. hij is wel nieuwsgierig wat het is maar het enige wat hij doet is er van drinken... weet iemand nog een andere manier zodat hij het toch lekker gaat vinden of denken jullie dat hij het echt gewoon niet wil???

Alvast bedankt :D

Inge

Sonja

Hoi Inge,

De ene parkiet is wat gekker op water dan de andere.
Ook de manier waarop ze badderen, verschilt vaak. De ene gaat in zijn badje, de andere vindt de plantenspuit geweldig, en weer anderen (waaronder ook mijn parkietjes) vinden het hartstikke leuk om onder een zacht lopende of druppelende kraan te spelen. Het is even uitproberen wat Sprankel leuk vindt. Hij moet er ook eventjes aan wennen. Gebruik wel altijd lauw water, of water wat is afgekoeld tot kamertemperatuur.

Hier kun je meer lezen over het badderen van parkietjes:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?act...&highlite=badje

Groetjes, Sonja.

dammetje

oké iniedergeval bedankt voor je reactie! alleen wat vervelend is is dat ik niet weet hoe ik hem onder een druppelende kraan moet houden want hij wil niet los rond vliegen duzzz... :)

Sonja

Hoi Dammetje,

Het is niet de bedoeling dat je je parkietje beetpakt, en onder de druppelende kraan houdt.
Als je parkietje zo tam is, dat hij los rond mag vliegen, en je zet de kraan heel zachtjes open, zal hij er zelf onder gaan zitten, als hij het leuk vindt tenminste. ;)
Soms kan dat wel eens een poosje duren, dus geduld is ook in deze wederom een schone zaak. ;)

Groetjes, Sonja.

Caradow

mijn Coco heeft er zeker 8 maanden over gedaan voor ze voor het eerst in haar badje ging... Nu vind ze het heerlijk en gaat ze regelmatig. Ukkie is nu een jaar oud en die heeft nog steeds het lef niet om in het badje te gaan. Hij kijkt er wel naar, drinkt er uit en wil eigenlijk wel, maar heeft nog niet genoeg moed verzameld. Denk niet dat het nog lang duurd, maar het is niet verplicht, hij heeft de tijd.

gandalf the white

#5
Mijn Nippy  keek ook eerst weken de parkiet uit de boom.

Holde om zijn badje heen, keek erin, even bijten aan de randjes.

Hij ging een andere keer op het randje zitten en spetterde een beetje.
De keer daarna herhaalde hij alles en sprong er uiteindelijk in om een bad te nemen.

Maar hij doet het niet graag.
Een hoop parkieten houden er niet zo van.

Dat word wel verteld in die standaard parkieten boekjes dat ze het wel graag doen, maar in de praktijk ligt het net even anders.
Dit verschilt ook heel erg per parkiet.

divere

Onze beamer vind het allemaal wel oke

Eerst een beetje poedelen bij de kraan met een beetje lauw water bv een plasje op het aarrecht blad

Maar zij doet het echt wanneer zij zin heeft en dat zie je snel genoeg als ze uit de kraan drinkt  :rolleyes:



Burdy-lover

Ik heb vorige week voor mijn parkietje een badje gekocht...
Maar hij heeft er tot nu toe nog niet naar omgekeken...!!!
maar dat komt misschien nog wel  :)  !!!!

Wuis

#8
CiteerIk heb vorige week voor mijn parkietje een badje gekocht...
Maar hij heeft er tot nu toe nog niet naar omgekeken...!!!
maar dat komt misschien nog wel  :)  !!!!
[snapback]16265[/snapback]
Wat verschillen ze toch onderling van elkaar he. ;) Als ik met een maatbeker de voliere inloop om het water in de grote badderschaal te verversen, kunnen de dames niet wachten en springen alvast in de maatbeker. :D

Ze vinden het ook geweldig als ik het water zachtjes over ze heen giet. :D

ananas

#9
Ik had vroeger 2 grasparkieten (nu heb ik 1 andere), die wilden nooit wat met water te maken hebben. Coco en Sophie, zo heetten ze. Sparky heb ik nu. Coco dronk misschien wel eens wat uit het badje, maar verder ook niks!
Sparky is nu al heel erg tam. Als ik in de keuken sta, dan vliegt hij al rond de kraan, en wil erop gaan zitten. Hij vraagt dus om water. Meestal doe ik de kraan dan wel aan, dan gaat hij onder de kraan zitten. Hij vindt het prachtig  <_<  :lol:
Later is hij helemaal nat en gaat hij zich uitschudden voor mijn gezicht  :D
Terwijl hij vroeger niet eens van water hield, geduld he ;)

Sara

Mijn grasparkietjes Noah,Luka en Pina houden niet echt van water.Ik heb Noah wel eens gefopt.Noah was hier nog niet lang en ik had een badje gekocht voor haar.Omdat Noah nog redelijk jong was had ik in dat badje een doekje gelegd.Na een tijdje ging Noah daarin liggen.Maar nu even geleden,had ik in het badje maar water gedaan en Noah had dat blijkbaar niet door en wou weer in haar badje gaan liggen maar toen ze met haar twee voetjes erin stont was ze wel heel erg snel terug uit haar badje,sindsdien heeft ze het badje nooit meer bekeken.
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Jippie

Het verschilt inderdaad heel veel per parkiet, ik heb bij mijn ouders thuis ook een parkietje gehad, Coco, en die wilde het liefst de hele dag in bad! Volgens mij was hij stiekem een goudvis met veren  :unsure:!

Vor Jip hoeft het allemaal niet zo, hij wil alleen in een badje waar hij helemaal doorheen kan kijken. Dus heb ik maar een klein, glazen ovenschaaltje gekocht en daar wil hij wel in. Klein laagje water erin en klaar. Wel een stuk duurder dan een gewoon vogelbadje... Volgens mij wordt ie een beetje verwend!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Mila

Ik had ergens gelezen dat parkietjes het soms fijn vinden om natgesproeid te worden als ze niet in bad gaan.

Dat heb ik dus net met Elvis geprobeerd.... Ik denk niet dat we nog echt vrienden zijn.. Hij vond het niet echt heel grappig geloof ik.

Ik had de plantenspuit gevuld met lauwwater en op de spraystand gezet (uiteraard) Nadeel daarvan was dat er niet zo heel veel droge plekjes waren in zijn kooi....

Wat ziet zo'n beestje eruit als hij nat is. Ik weet alleen niet goed of hij het niet leuk vond. Hij werd er niet onrustig van, maar ook niet heel erg enthausiast.

Nu zit hij weer lekker op zijn stok met z'n spiegel te spelen, dus traumatisch was het niet.
Misschien probeer ik het later nog een keer.

Foxy Lady

ik wou eigenlijk ook net een topic starten over in bad gaan...
want mijn parkietje (percy) wil dat ook niet! Ik heb zo'n badje die je aan de uitgang van de kooi hangt en is helemaal doorzichtig. De eerste keer ging hij wel gewoon in, maar de tweede keer dacht hij dat hij er uit kon. dus stond hij in het water de heletijd tegen het plexiglas aan te pekken...
hij drinkt wel uit zijn badje maar meer ook niet... :glare:
moet waarschijnlijk wat geduld hebben.
Maar hij is in iedergeval al heel tam voor 1.5 maand in huis hebben.  :lol:  al helemaal aan me gehecht!  ;)

Parkieten-Freak

Lang niet alle vogels vinden het fijn om een bad te nemen.
Natsproeien mag best, en het kan zijn dat de vogel na een paar "sproeibeurten" laat merken dat hij of zij het prettig vindt.
Een vogel die niet vrijwillig in zijn badje gaat, of het bad alleen maar gebruikt om uit te drinken, moet je niet dwingen.
Laat het gewoon maar aan de vogel zelf over!


Tjilp

Hoi

Mijn Parkieten Meisje Lazerus wild ook niet baderen.
Het was warm weer en ze had het warm en ik dacht goh laat ik een badje kopen :rolleyes:
Maar Lazrus vond het gewoon niet leuk!
Toch had ze het een beetje zwaar met die hitte.
Dus heb ik iets bedacht! :P

Ik had eerst het badje op gehangen en het water bakje nog op de grond.
Later ging het water bakje weg doen en alleen s'avonds het bakje weer in het hokje gedaan.
En weer later geen water bakje in de hok.

Lazerus moest drinken uit het badje...dat deed ze gelukkig wel. :D

Maar laats zag ik dat ze heel blij en druk zat te spelen met een speeltje..toen ze uit gespeeld was ging ze heel lekker baderen in het badje.
na het baderen ging ze weer met het speelgoedje spelen en daarna weer baderen
en dat spellentje bleef ze herhalen...erg leuk om te zien dat ze veel plezier had.

Mischien kan je dit ook doen voor je Pietje

Groetjes Elles

thexfile

ik ga gewoon met hun samen in bad.... ( doe allen warm water in bad )

ik laat de kraan lopen en ja ze gaan op mijn vinger zitten en dan laat ik het water over hun ruggetje lopen so en dat vinden ze heerlijk....

ik ga dan ook me en zeg steeds lekker warm water , samen lekker badderen in het warme water... etc..  , en ik was me ook dus gooi ook water over mezelf heen dus dat ze weten dat het geen straf is of zo...

doe dat al een hele tijd en zo om  de 1.5 a 2 maand eens als ze echt stoffig zijn...

ze vinden het nogsteeds heel fijn je ziet ze gewoon genieten....
ze kruipen zelf onder de kraan zo.... of met zijn 2e onder de straal knuffelen....

ik zeg maar altijd samen relaxen in het bad , en ik let goed op ze en zo
ze mogen dan op mijn armen en vinger  zitten en op mijn schouders en zo , en dan gaan ze fijn aan mijn haren zitten klieren en zo.... wel lief allemaal.....

heb tog het gevoel dat ze er net zo van genieten als ik....

Marionnetje

Mijn vorige parkietje (Zazu) was helemaal gek van de douche... Als mijn vriend of ik stond te douchen en hij liep vrij rond (hij was een kruipertje) dan kwam hij aan getrippeld en dan kwam hij bij ons onder de douche staan...  

Als hij in zijn kooitje zat en er stond iemand te douchen begon hij onwijs te schreeuwen omdat hij ook wilde douchen...

Maar de parkieten die ik nu heb die geven helemaal niks om hun badje...

Pietjes

Mijn Plukkie en does willen ook niet in bad... Heel soms gaat pluk badderen in het waterbakje. Maar dat is bij hoge uitzondering.
Ik doe ze af en toe, voor de goede verzorging even onder de plantenspuit....  maarre ik maak dan ook niet echt vriendjes met ze zeg maar...

smartie

Ik heb nu geen parkietje meer, dus moet Goofy nog even weghalen. Maar achtereenvolgend hebben we 4 parkieten gehad en bijna allemaal vonden ze het wel leuk om met de kraan te spelen, maar geen van allen vond een badje in de kooi wat. Ja, om uit te drinken! Sproeien met de plantenspuit was ook een misdaad: dus maar gewoon bij de kraan spelen...