mijn parkiet een popje of mannetje??

Gestart door -eric-, juli 22, 2012, 23:57:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

-eric-

hallow,

Ik ben nieuw hier, ik heb speciaal een profiel aangemaakt om met mijn  vragen tekomen (nalang proberen, snapte de laatste zin niet geheel).

Maar mijn  vraag is of mijn Luna een popje is of een mannetje?? Het is me echt een raadsel want het werd steeds bruiner en toen schilferde het ervan af. Nu is het ligt bruin geworden. Ik weet niet of het anders ligt bij me albino-parkiet.

-eric-

Ik heb vanmorgen nog een betere foto genomen. Wie ooh wie kan me helpen ?

*wendy*

Op basis van je beschrijving dat de dop bruin gekleurd is, zou ik zeggen pop. Op de foto lijkt het ook bruin, maar het is een beetje donker om het goed te kunnen zien.

StoneArch

#3
Wat mij betreft overduidelijk een pop (de blauwe trouwens ook).

Als de pop broedrijp is, is de neusdop bruin.
Anders is de neusdop licht van kleur (kleur kan per pop verschillen).

Een man laat nooit bruin in de neusdop zien.
Zie mijn avatar voor de kleur neusdop van een jonge man.

-eric-

#stonearch, dankuwel maar ik heb ook een boekje een parkietenboekje en daarin staat weer dat bij een albino het niet blauwwoord maar huidkleurachtig. Maar op de homepage staat ook weer een albino met een blauwe dop zal ook wel geen barst van kloppen dan.

foxie13

#5
Bij een Albino wordt het meestal niet helemaal blauw. Het kan dus ook nog een mannetje zijn.
Met de zoekfunctie had ik dit gevonden:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,11069.msg47525.html#msg47525

*wendy*

Citaat van: *wendy* op juli 23, 2012, 11:41:36
Op basis van je beschrijving dat de dop bruin gekleurd is, zou ik zeggen pop. Op de foto lijkt het ook bruin, maar het is een beetje donker om het goed te kunnen zien.

Dus gewoon even een duidelijke foto bij daglicht (en zonder flits) maken. ;-)

-eric-

#7
owhh okeey dat raadsel daar zit ik ook mee nu dus, ik heb nu een hele scherpe en duidelijke foto gemaakt.
Het gedrag is trouwens vrij rustig absolut geen drukte makertje en hij/zij ziet haar kooimaatje als voorbeeld opzich, wat die doet doet hij/zij ook.

Sara

Dit is geen raadsel, maar zonder twijfel een popje hoor.  ;)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

*wendy*

Inderdaad, overduidelijk een popje.  ;)


-eric-

Dus het ligt ook niet anders vanwege een albino, zoiets had ik gelezen maar iedereen kan wat schrijven natuurlijk.

*wendy*

Bij een albino wordt een poppendop ook gewoon bruin, maar een mannendop is dan volgens mij roze en niet blauw, zoals bij de 'normale' kleurslagen...

-eric-

#12
Oh okay. Dan is het goed, dank je wel.