Ons nieuwe parkietje Gucci

Gestart door MamaJessy, juli 18, 2012, 11:05:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MamaJessy

Hallo allemaal,

Zes dagen geleden hebben wij ons eerste parkietje opgehaald en aangezien dit nog allemaal nieuw voor me is wil ik graag mijn ervaringen delen en zijn tips van harte welkom.

Ons parkietje heet Gucci, de kweker kon niet vertellen hoe oud hij was, aangezien hij hem weer van een ander had gekregen. Ik ga er vanuit dat het nog een jonkie is, de streepjes lopen nog tot aan de snavel en de neusdoppen zijn lila (mannetje?)

De tweede dag ben ik begonnen met mijn hand in de kooi doen. Hij vloog dan weg, zodra hij rustig zat haalde ik mijn hand weer uit de kooi. Op dag 4 hield ik trosgierst vast en durfde hij dit uit mijn hand te eten. Gisteren durfde hij zelfs al op mijn hand te zitten terwijl hij de trosgierst at. Ook kon ik mijn hand in de kooi verplaatsen en bleef hij gewoon zitten.

Ik denk dat ik dit nog twee dagen zo blijf doen en dan eens ga proberen om hem uit de kooi te laten.

Groetjes Jessy

*wendy*

Da's een heel mooi mannetje! Leuk dat het al zo goed gaat met tam maken.

(zorg dat je heeeeeel veel tijd hebt en nergens heen hoeft als je Gucci voor het eerst uit de kooi laat, dan hoef je hem niet te vangen, maar gaat hij er vanzelf weer in zodra hij honger krijgt)

birdy888

Hoi!

Welkom, leuk dat je dat wilt delen! Ik ben zelf pas sinds een paar maanden trotse bezitster van m'n eerste vogeltje dus qua tips kan ik denk ik weinig betekenen. Wel ervaar ik heel sterk dat hoe meer je er in steekt (tijd, energie, aandacht, GEDULD), hoe meer je ook terugkrijgt!

Veel plezier met je mooie vogeltje  :D

MamaJessy

Bedankt voor jullie reacties!  :)
Ik zal hem er voor het eerst uit laten als ik inderdaad heel de dag nergens heen hoef. Voor hem en mij zal het inderdaad het beste zijn als hij zelf z'n kooi weer opzoekt.

Gelukkig heb ik nog 6 weken vakantie, dus kan nu extra veel tijd en aandacht aan hem schenken.

Groetjes Jessy