Edit functie

Gestart door Ayarea, juli 18, 2012, 21:55:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ayarea

Hoe komt het dat dit forum geen edit functie heeft? Dan hoeven posts niet bij elkaar gevoegd te worden als men daarna post, maar vergeet de vorige post te veranderen.

Sara

Er is wel een editfunctie hoor, maar je kan je bericht niet eeuwig veranderen, dat kan binnen de zoveel minuten na het plaatsen. Het is dus de bedoeling dat, als je nog iets wilt zeggen, je je berichtje dus binnen die tijd edit/wijzigt.
Ik weet niet juist waarom dat zo is, maar ik vind dit wel beter dan dat leden hun bericht gewoon kunnen veranderen. Dan kan er volgens mij tenminste niet 'gefoefeld' worden met de geplaatste berichten. ;)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Ayarea

Citaat van: Sara op juli 18, 2012, 21:58:06
Er is wel een editfunctie hoor, maar je kan je bericht niet eeuwig veranderen, dat kan binnen de zoveel minuten na het plaatsen. Het is dus de bedoeling dat, als je nog iets wilt zeggen, je je berichtje dus binnen die tijd edit/wijzigt.
Ik weet niet juist waarom dat zo is, maar ik vind dit wel beter dan dat leden hun bericht gewoon kunnen veranderen. Dan kan er volgens mij tenminste niet 'gefoefeld' worden met de geplaatste berichten. ;)

Vele groetjes,

Sara

Scheelt de admins een hoop gedoe lijkt me met het samenvoegen van berichten en dergelijke. En foefelen met de berichten, tja, daar heb je de quote functie voor die het niet verandert.

Kleintjes

#3
Citaat van: Ayarea op juli 18, 2012, 22:01:52
Scheelt de admins een hoop gedoe lijkt me met het samenvoegen van berichten en dergelijke. En foefelen met de berichten, tja, daar heb je de quote functie voor die het niet verandert.

Pardon?

Er is wel degelijk 'n edit functie. Tot maximaal 5 minuten na 't posten staat dat icoontje bij elk bericht dat je zelf schrijft. Is 'n potloodje of zoiets, bij 'n vierkantje.


Zou je je opmerking willen verhelderen?

(Afbeelding toegevoegd met richting aanwijzer ;) )
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sara

Amai, 5 minuten lang zelfs. Heb ik weer wat bijgeleerd! Ik wist dat het een aantal minuten kon, maar wist niet meer juist hoeveel.  :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Ayarea

Citaat van: Kleintjes op juli 18, 2012, 22:21:28
Pardon?

Er is wel degelijk 'n edit functie. Tot maximaal 5 minuten na 't posten staat dat icoontje bij elk bericht dat je zelf schrijft. Is 'n potloodje of zoiets, bij 'n vierkantje.

Zou je je opmerking willen verhelderen?

Ja je kunt editen tot maximaal 5 minuten. Wat als je nu na die 5 minuten zoiets hebt "oh ja dit moet er nog in" en die 5 minuten zijn voorbij. Dan moet je een nieuwe post maken en dan moeten de admins dat weer samenvoegen bij het vorig bericht (en dat gebeurt vrij vaak). En wat betreft het foefelen met de berichten. Als mensen een quote hebben gemaakt, dan blijft het oude bericht gewoon staan. Tenzij jullie dat erbij veranderen.

Kleintjes

Als er iets samengevoegd moet worden dan is dat ons pakkie 'an inderdaad :)

Ik snap nog niet helemaal hoe je dat bedoeld met 't foefelen, sorry. Bedoel je dat de quote aangepast wordt te opzichte van 't originele bericht?
Sorry dat ik 't niet helemaal volgen kan, prive probleem.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

@ Ayarea:
Eigenlijk is het heel logisch dat iemand na enkele minuten zijn reactie niet meer veranderen kan.
Dit kan trouwens sowieso ook niet meer als iemand binnen 5 minuten een reactie geplaatst heeft.

Stel:
A plaatst een bericht.
B plaatst een reactie op dat bericht.
A komt na enkele minuten tot de conclusie dat hij/zij iets vergeten heeft in haar 1e bericht en gaat dat veranderen. (wat "in het echt" dus niet kan).
Het gevolg is dat B's reactie de inhoud van het eerste bericht niet meer dekt.
Dat is logisch toch?

En verder: een berichtjes samenvoegen is een fluitje van een cent, dat zijn normale werkzaamheden voor moderatoren.