Nieuwe grasparkietje

Gestart door .:jordy:., juli 17, 2012, 14:16:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

.:jordy:.

Hallo,
ik ben sinds vandaag hier nieuw. Ik heb me aangemeld omdat ik vandaag een nieuw grasparkietje hebt gekocht. Hij is hemelsblauw met wit. En ik heb al sinds 2007 een kooi. De andere parkiet van mij is helaas overleden met 5 jaar, hij was half tam; hij ging wel eens op mijn hand zitten. Voordat ik mijn nieuwe parkiet in de kooi liet, strooide ik zand op de bodem en wat parkieten zaad, ook water erbij gedaan en voer. Het voer was xtravitaal. Uiteindelijk kwam de parkiet in de kooi. Ik probeer hem tam te maken (veel geduld :)). Ik heb over het tam maken veel gelezen dus ik weet hoe je hem tam moet maken.
Ik heb een vraag: Op youtube heb ik parkieten film's gezien. Ze gingen fluiten. Mijn parkiet was hele tijd stil. Opeens, toen de parkieten gingen fluiten op de computer, ging hij ook fluiten maar toen ik het filmpje weg deed was hij gestopt met fluiten. Is dit goed dat ik dat bij hem doe? Ik wil hem wel tam maken, maar misschien zorgt dat geluid voor afleiding en wordt hij niet zo snel tam.   

Groetjes jordy

Wouter

De eerste dag(en) kun je hem beter even laten wennen. Nu is alles nieuw en als er steeds een hand in de kooi gaat duurt het alleen maar langer voor hem om te wennen. Parkietengeluiden is voor hem een vertrouwd geluid, je kunt er dus voor kiezen om zo nu en dan eens wat te laten horen. ;)

.:jordy:.

oke dankjewel.Nu zie ik mijn parkiet wel eens fladderen misschien een teken van reageren..?

Wouter

Citaat van: .:jordy:. op juli 17, 2012, 15:00:38
oke dankjewel.Nu zie ik mijn parkiet wel eens fladderen misschien een teken van reageren..?
Een parkiet kan fladderen om een schrikreactie, maar ze kunnen ook "droogvliegen", waarbij ze op hun stokje zitten en enorm met hun vleugels klappen.

.:jordy:.

Ik denk dat hij droog vliegt,hij doet zijn vleugel langzaam omhoog en dan langzaam omlaag hij doet het om de 5  minuten.Hij heeft trouwens ook zaden van de grond afgegeten.Nu zit hij ook op de schommel ;)

kleinechar

Citaat van: Wouter op juli 17, 2012, 15:07:01
Een parkiet kan fladderen om een schrikreactie, maar ze kunnen ook "droogvliegen", waarbij ze op hun stokje zitten en enorm met hun vleugels klappen.

Weet jij waarom ze dat doen? Dat "droogvliegen"?

.:jordy:.

#6
Nee dat weet ik niet ??? Vandaag deed die het niet meer. Hij is druk in zijn kooitje bezig. Toevallig stapt hij ook nu op mijn hand. Ik heb hem met trosgierst gelokt. Ik heb maar een halve gegeven :)