aadje is nu alleen, maar misschien wordt hij tam!!

Gestart door janet, april 17, 2005, 20:49:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

janet

hallo allemaal,

een van mijn twee parkietjes is vanmorgen dood gegaan. hij was al een tijdje niet in orde, niet goed door de rui gekomen denk ik. Jammer, maar nu is de andere alleen en wil ik nog proberen om hem tam te krijgen. Ik hoop dat het gaat lukken, want met die andere erbij werd het niks. Deze parkiet, Aadje, is altijd heel actief en nieuwsgierig, dus ik heb goeie hoop. Ik houdt jullie op de hoogte!! :D

Jorijn

Ik raad het je aan om er een ander parkietje bij te halen .. anders heb je kans dat je huidige parkietje heel eenzaam word
En hij of zei kan dan uit verveling veren gaan plukken en met alle gevolgen van dien :)
Dus gewoon een ander vriendje er bij halen ;)

Veel Sterkte Nog! ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Safrena

Hey Janet

Wat erg dat je parkietje overleden is :(

Maar het is inderdaad zoals jorijn al zei Aadje is zo gewend aan een vriendje dat het het beste is om er een nieuw vriendje terug bij te halen.

Aadje zou inderdaad heel eenzaam worden en kan uit eenzaamheid en verdriet ook sterven

veel sterkte

vele groetjes

Parkieten-Freak

Heel jammer dat het andere vogeltje is gestorven. Ik zou Aadje ook een nieuwe parkietenvriend geven!
Sterkte!


helma

Hoihoi,

Wat naar dat één van je parkieten is overleden.

Wanneer je de parkiet die nu alleen zit niet genoeg aandacht kan geven, zou ik er zeker een nieuwe bijhalen.
Deze kun je natuurlijk wel tam maken, waardoor je andere parkiet misschien ook vanzelf een beetje tam wordt.

Mijn ouders hadden ook 2 parkieten, waarvan er 1 is overleden.
Ze hebben in eerste instantie besloten om er geen 2e bij te halen.
In plaats daarvan krijgt hun parkiet tonnen met aandacht en is zelfs al handtam in de kooi.
(en dat voor een parkiet van al een paar jaar oud!!)
Je hebt daarbij wel geduld nodig.
Maar goed mijn ouders zijn de bijna de hele dag thuis, dus die hebben ook de tijd om hem aandacht te geven.
Het beestje geniet er echt van, erg leuk om te zien hoe hij (vooral op mijn moeder) reageert.

Ik zou zeggen, wanneer je veel tijd hebt, kun je proberen hem tam te maken, maar ben je niet veel thuis zou ik toch kiezen voor een vriendje/vriendinnetje.

Succes!!

Groetjes
Helma.

Anita & Marisa

Hoi hoi.

Wat vervelend dat je parkietje overleden is!
Ook wij zouden het erg fijn vinden voor Aadje als hij een nieuw vriendje zou krijgen  :wink:. Ze zijn namelijk gewend om samen te zijn en nu is hij ineens alleen.
Als je een jong parkietje neemt, kun je ze samen proberen tam te maken. Ook kunnen ze dan van elkaar leren!

Veel liefs,
Anita en Marisa.

janet

jullie gaven mij bijna allemaal het advies om weer een nieuw parkietje erbij te halen voor Aadje. Aadje is zelf denk ik nog geen jaar oud, ik heb hem bij een dierenwinkel gekocht, dus zeker weet ik het niet. Zou het dus echt niet lukken? inderdaad werk ik wel 3 dagen per week, dus ik kan niet alle dagen volledig met hem optrekken. Als ik toch een jonkie erbij wil, hoe kom ik aan een heel jonkie en kan die dan gelijk bij Aadje in dezelfde kooi?

Safrena

Hey Janet

Het is niet zo dat Aadje niet meer tam kan worden hoor. Dat zal met veel liefde, geduld en tijd wel lukken :wink:

Het is alleen zo dat Aadje zo gewend is aan een vriendje en dat hij zich nu heel eenzaam zal voelen zonder een nieuw vriendje en parkietjes zijn gezelschapsdiertje, ze kunnen sterven van eenzaamheid en verdriet door het verlies van hun vriendje.

Het is dus het beste om voor Aadje er een nieuw vriendje bij te halen.

Je kan even bij een kweker gaan voor een jonkie.

Het beste is wel om het nieuwe vriendje even in een aparte kooi te houden zodat hij/zij aan de nieuwe omgeving kan wennen en Aadje ook even rustig kan zien naar het nieuwe vriendje. Ook voor het jonge parkietje handtam te maken is dit wel het beste :wink:

vele groetjes

Ingrid

Hoi Janet,

Een jong parkietje kun je bij de kweker halen, probeer eens via marktplaats.nl of via een zoekmachine achter adressen van kwekers te komen bij jou in de buurt. Verder is het zo dat je het vogeltje eerst wel apart moet zetten om het te laten wennen aan Aadje en Aadje te laten wennen aan het nieuwe parkietje.
Hoe lang ze apart gehouden moeten worden hangt af van hoe snel ze aan elkaar gewend zijn. Meestal kunnen ze na een week of 2 toch wel samen in een kooi.

Gr. Ingrid

P.S. Safrena, je was net iets sneller dan ik  :wink: