Tam Maken Met Trosgierst

Gestart door katrien, oktober 31, 2005, 14:26:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

katrien

Hallo
Mijn nieuw vogeltje Flupke heb ik nu 2 weken :)
Hij is niet meer bang van mijn hand
Maar nu wil ik hem uit mijn hand laten eten maar hij kent nog geen trosgierst
Daarom hang ik het erin maar hij eet er niet van.
Zal dit nog komen :( ?Het hangt er al 5 dagen in

Safrena

Hey Katrien

Je parkietje zal de trosgierst nog moeten leren kennen ;)

Eens je parkietje het geproefd heeft... ;)

Vele groetjes

Missa

Hoi,
Het is inderdaad zo dat ze het nog moeten leren kennen, in het begin dacht ik ook dat Poco dit niet luste! Hij toonde totaal geen interesse voor trosgierst, maar nu is hij er verzot op! Ik zou het gewoon blijven aanbieden en op een dag zal hij er wel eens aan knabbelen! Wat je ook eens kan proberen is het volgende (ze hebben mij dat ook verteld): voor jou parkietje zijn kooitje gaan staan met een stukje trosgierst en doen alsof je er van eet, en goed smekken! Dan wordt je parkietje zo nieuwsgierig en heb je kans dat hij het ook eens proeft! dit doe ik vaak bij nieuwe dingen die Poco leert kennen om te eten, bij hem werkt dit! Zorg wel dat hij het heel goed ziet! Best wel grappig om zo je parkietje iets te leren eten! :D
Veel succes ermee
Groetjes Missa

katrien

Hallo
Keb geprobeerd om zoals Missa alsof er van te eten
Maar hij is helemaal niet nieuwschierig.
Hij kijkt me alleen aan van wat is zij nu aan het doen
Het intreseert hem gewoon niet.
Nu heb ik het vlak voor zijn spiegeltje gehongen,maar dan komt hij nog wel maar aan de zijkant zo eens loeren,nu heb ik het aan zijn laddertje gehongen

divere

Denk als hij wat meer gewend is dat hij snel op onder zoek uitgaat :P


Sonja

Hoi Katrien,

Het werkt ook niet na 1 dag, je moet het vol blijven houden, en dan, op een keer....... :)
Mijn parkietjes hebben op deze manier (zoals Missa schrijft) van alles en nog wat leren eten.
Wil ik ze iets leren eten wat ze nog niet kennen, dan zijn ze in eerste instantie wat terughoudend, maar als ze zien dat ik het eet (of doe alsof) dan doen zij het ook meteen. ;) En dan bij voorkeur van het stukje wat ik heb, want dat is natuurlijk net iets lekkerder! :P

Succes.

Groetjes, Sonja.

katrien

Hallo
we zijn nu 4 weken verder
en hij eet er wel van maar niet echt precies dat hij het niet lust .
Vroger at mijn picco alles op en flupke een hapje en dat is het .
De sliert hangt in de kooi maar eet er niet van .
Ik moet en stukje er af doen en in zijn eetbakje leggen voor hij er van  eet. <_<