pellets

Gestart door karin v h, juli 12, 2012, 11:12:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Vanaf hoeveel weken oud mag/kun je een parkietje over gaan zetten op pellets?
Mag je een parkietje als hij net begint met zaadjes te eten al meteen pellets geven?

Sonja

Hallo Karin,

Zelf heb ik geen ervaring met het geven van pellets.
Maar je krijgt ongetwijfeld nog antwoorden van degenen die er wél ervaring mee hebben. ;)

Ik vond mbt jonge vogeltjes dit terug in het artikel over pellets op de website:

Bij hele jonge vogels kun je pellets aangemaakt met wat water in het snaveltje smeren, ze weten dan meteen dat het eetbaar is en zullen het sneller accepteren uit het bakje. Eventueel kun je het een beetje aanlengen met water.

Daaruit maak ik op dat je ook een jong vogeltje meteen pellets mag laten eten.

Maar wacht zeker even de antwoorden van de mensen af met ervaring hierin.

Groetjes
Sonja

karin v h

Hallo Sonja,
Dit vind ik al een hele goede tip.
Ik kan mijn parkietjes ook pas bij elkaar gaan zetten als de kleintjes ook pellets eten want anders eten mijn parkietjes alle zaadjes op ;D.
Maar het op deze manier laten proeven is geen gek idee.

Ik wacht de andere reacties nog even af.
Dank je wel voor de tip. ;)

karin v h

Niemand verder een tip?

*wendy*

Ik weet van genoeg ervaringen waar mensen nieuwelingen gewoon bij de anderen zetten, en alleen pellets aanbieden. Omdat de anderen het al eten, gaan de kleintjes het meteen mee eten. Dit lijkt mij de gemakkelijkste manier om de kleintjes aan het pellets eten te krijgen!

Ik zou dan wel goed in de gaten houden of ze eten en of ze genoeg binnen krijgen.

karin v h

Wendy dank je wel voor je antwoord.

Nou heb ik alleen high potency fine zou dat niet te grof zijn voor die kleintjes? :-\
Al is Sammy bij mij een echte 'maler' dus er zit wel heel veel gruis in de bakjes. ;)

Petr@

Ik zou de jonge parkieten zeker al pellets geven, hoe jonger hoe beter. Je zou het kunnen fijnmalen want ik denk dat je andere parkieten ook de fijngemalen pellets eten. Zien eten doet eten, want ze zijn nog jong. Ik weet uit ervaring en ik denk ook jij , hoe ouder de parkiet hoe moeilijk het overzetten is.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

karin v h

Klopt Petra ik vond het een ramp om mijn parkietjes over te zetten.
Ze ga vandaag halen en vanaf morgen gaan ze bij de anderen in de kooi en dan zal ik ze pellets geven.
Kijken hoe het gaat, kan het altijd nog aanvullen met zaad en wat trosgierst - als de andere rondvliegen. ;)

*wendy*

Succes! Ik denk dat ze het snel genoeg door zullen hebben hoor. Als de anderen het eten, gaan ze vanzelf wel meedoen! Gewoon in de gaten houden hoeveel ze eten; krijgen ze echt te weinig binnen, dan kan je zaad bijvoeren, maar ik zou dat zo lang mogelijk proberen te vermijden. Ze zijn slim en als ze merken dat ze toch wel zaadjes krijgen, gaan ze misschien minder snel aan de pellets..

Ben benieuwd hoe het gaat!

Petr@

Precies,, gewoon in de gaten houden of ze pellets eten zoniet dan zaadjes bij geven.Ik zou wel wat gemalen pellets bij de zaadjes doen vandaag. Kunnen ze er gelijk van proeven. Weet zeker dat dit goed gaat komen.
Succes meid.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

karin v h

Dank jullie wel. Dat ga ik nog gauw even doen voordat ik ze ga halen.
Wat gemalen pellets door de zaadjes.
Zal ze boven op de zaadjes strooien dan is dat het eerste wat ze zien/krijgen/
Jullie zijn geweldig.

marquancez

#11
Hoi weet iemand of fauna land pellets verkoopt?

Google? Mailtje naar Faunaland misschien 'n ideetje? ;)