Kweekverslag Ollie en Kweenie

Gestart door parkietengek12, juli 10, 2012, 13:08:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

parkietengek12

Ze groeien inderdaad echt erg goed.
Ze zijn nu alweer groter  :)

Waar ik wel erg om moest lachen, is dat de ' de gele' de andere man ook voor de jongen zorgt.
Gister hield ik ze er weer even uit, en toen kwam ' de gele' een jong voeren. Gaat dus zeker goed komen als ze uitvliegen haha.

Ik ben erg benieuwd wanneer de oudste uitviegt. Zou normaal rond de 4 weken zijn en dat is deze week.

parkietengek12

Vanochtend is de oudste uitgevlogen :)
Foto's volgen nog ;)

Kleintjes

Spannend om af te wachten op de rest xD
Even nieuwsgierig: Wat ga je met de kleintjes doen? Houdt je ze zelf of worden er geadopteerd?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

parkietengek12

Haha de op een na oudste is ook van plan eruit te komen volgens mij.



Wat we met de kleintjes gaan doen is nog niet 100% duidelijk.
Ik ben van plan ze weg te doen. Eentje naar een vriendin die al een parkiet heeft (momenteel bij ons een logee), en misschien twee voor m'n neefje, maar dat is nog niet duidelijk.

M'n zusje wilt er graag een houden, maar dan zit ik met een oneven aantal, en volgend jaar wil ik ook weer een nestje misschien, dus dan word het een beetje vol en is kans op inteelt aanwezig (ben ik geen fan van).

Dus als het aan mij ligt gaan ze allemaal weg :p

Hier de uitgevlogen baby met ouders:


En alleen:


Kleintjes

De oudste is echt precies mams :o
Benieuwd hoe de karaktertjes zich ontwikkelen.

Ik kan me voorstellen dat je zusje er graag eentje zou willen houden, zou ikzelf denk ik ook wel willen :D Al helemaal als je 't hele opgroeien en alles mee maakt.
Jouw standpunt is uiteraard ook zeer begrijpelijk, inteelt (of kans op) brengt weer andere risico's mee.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

parkietengek12

Slecht nieuws.

Het oudste jong heeft een kapotte krop.
Is zwak en kan elk moment afgelopen zijn.

Ik zag veel zaad op de plaat van de krop zitten. De voorkant van hem was ook helemaal hard van opgedroogd sap of iets.

Ik heb hem nu net dus gepakt en in de badkamer proberen het zaad weg te halen en te kijken of mijn vermoeden juist was.
En jammer genoeg is dat het geval. De ouders hebben enthousiast lopen voeren, waardoor het jong teveel voer heeft gekregen en de krop is geknapt denk ik.
Dierenartsen zijn hier dicht. Heb hem nu in een kooi met handoeken erover heen. Denk dat ik de kooi zo in half zon half schaduw zet zodat hij kan opdrogen en dan denk ik dat het einde er snel is.. Of ik zet hem weer in de voliere, maar dat word denk ik paniek bij de vogels..

Eemand raad? Ik ga er zelf geen einde aan maken.

parkietengek12

Jong is trouwens overleden..

Baal er wel van.
Denk dat het komt omdat er 2 mannen zijn die de uitgevlogen jongen voert..

Vanochtend is de tweede ook uitgevlogen, als morgen deze ook een gesprongen krop heeft, haal ik de overige twee jongen eruit en voed ik ze zelf op de laatste weken. Hopelijk hoeft dit niet.

*wendy*

Misschien een gek idee, maar is het een idee om 1 van de voerende mannen tijdelijk apart te zetten?

parkietengek12

Dat is inderdaad wel een goed idee..
Die onthoud ik even.. Alles beter dan de jongen zelf op te voeden  ::)

parkietengek12

Gaat tot nu toe goed met de jongen.
De op twee na oudste is nu ook uitgevlogen en heeft volgens mij Engels bloed in zich.
Ze he hebben allemaal de genen van een Engelse parkiet, maar deze uit het ook.
Ik vind het een erg mooi vogeltje, lijkt kwa gedrag erg op z'n vader (klunzig).

Hier wat foto's op volgorde van leeftijd oud -> jong.










parkietengek12

Hoogstwaarschijnlijk zijn er al baasjes voor de jongen.

Ze maken het allemaal goed.  De donkerblauwe en wit-blauwe trekken het meest met elkaar op.

Mijn oom wilt graag een man en pop dus waarschijnlijk gaan deze twee naar hem.
De groene gaat misschien naar een oud klasgenootje voor haar mannetje die ze heeft.

De donkerblauwe is trouwens een man, wit-blauwe is pop en de groene is ook een pop volgens mij.

jwsnekkers

Mooi kweekverslag hoor.
Je mag trots wezen op zulke jongen zien er perfect uit.

Groeten,
Sander

parkietengek12


parkietengek12

Vorige week is het eerste jong vertrokken naar haar nieuwe baasje.
Nu heb ik het over de groene pop.
Ze heeft een week binnen gezeten omdat ze buiten de pispaaltje was. Oneven aantal met een meerderheid aan poppen. Ze was dus (hoogstwaarschijnlijk door ma) in d'r kop gepikt en zat onder het bloed. Zag er erger uit dan het was. Vandaar dat ze naar binnen ging en gelijk aan een kooi kon wennen en tot rust komen. Was wel een gedoe haar te vangen.

Het bloed was al een stuk minder na wat badderen en uitharding. Had nu een kuifje, maar dat komt weer goed.
Ze maakt het goed heb ik gehoord. Aankomende zomervakantie komt ze hier want dan passen we op.




Ik heb zonet de laatste twee naar binnen gehaald. Ging gelukkig een stuk makkelijker, kwamen op vinger voor trostgierst en kon ze zo de kooi in doen zo. Zitten nu stil in de kooi, moeten natuurlijk beetje bijkomen.
Aankomende zaterdag brengen we ze naar m'n oom. Ze komen daar in een Hagen Vision M02.
De blauwe is erg tam, komt naar je toe en is niet weg te slaan, dus ik denk dat het helemaal goed komt met die twee.

In de zomervakantie gaan we hoogstwaarschijnlijk ook op deze twee passen, dus dan hebben we volgend jaar i.p.v een volière (4 Grasparkieten) en een Valkparkiet binnen, ook nog 4 oppas parkieten haha.


Kleintjes

Tjonge, wat zijn ze snel groot geworden :')

Blij te horen dat ze allemaal 'n fijn thuis hebben en dat je zelfs nog te logeren krijgt :D

kan wel eens gebeuren dat er ruzie ontstaat, meestal lost zich dat al snel op; maar inderdaad, bij 'n overdaad aan dames kan 't nog wel eens mis gaan.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

parkietengek12

#35
Ja niet normaal hoe snel dat is gegaan.


Ik heb nog een eitje over die helemaal uitgehard is. Niet te geloven dat daar utieindelijk zo'n grote vogel uit kwam.

Gisteren de laatste twee weggebracht. Ze deden het goed en wilden gelijk al trostgierst eten van de hand van m'n neefje. Hij kan niet wachten tot ze los mogen, ik zei dat ie nog even moet wachten, maar iets zegt me toch, dat ze deze week als 'per ongeluk' ontsnappen :P

Jammer dat het alweer voorbij is, maar het was een leuke ervaring. Ik zou het zeker nog een keer willen doen als het de vogels ook uit komt. Dus misschien open ik dit topic volgend jaar weer. Ben benieuwd of er dan verschillen zullen zijn :)

savannahvk

Wauw wat gaaf om dit helemaal zo te lezen! Jammer dat het er nu op zit.... ik hoop dat je volgend jaar weer dit topic kan openen hihi.