Vorige week is het eerste jong vertrokken naar haar nieuwe baasje.
Nu heb ik het over de groene pop.
Ze heeft een week binnen gezeten omdat ze buiten de pispaaltje was. Oneven aantal met een meerderheid aan poppen. Ze was dus (hoogstwaarschijnlijk door ma) in d'r kop gepikt en zat onder het bloed. Zag er erger uit dan het was. Vandaar dat ze naar binnen ging en gelijk aan een kooi kon wennen en tot rust komen. Was wel een gedoe haar te vangen.
Het bloed was al een stuk minder na wat badderen en uitharding. Had nu een kuifje, maar dat komt weer goed.
Ze maakt het goed heb ik gehoord. Aankomende zomervakantie komt ze hier want dan passen we op.

Ik heb zonet de laatste twee naar binnen gehaald. Ging gelukkig een stuk makkelijker, kwamen op vinger voor trostgierst en kon ze zo de kooi in doen zo. Zitten nu stil in de kooi, moeten natuurlijk beetje bijkomen.
Aankomende zaterdag brengen we ze naar m'n oom. Ze komen daar in een Hagen Vision M02.
De blauwe is erg tam, komt naar je toe en is niet weg te slaan, dus ik denk dat het helemaal goed komt met die twee.
In de zomervakantie gaan we hoogstwaarschijnlijk ook op deze twee passen, dus dan hebben we volgend jaar i.p.v een volière (4 Grasparkieten) en een Valkparkiet binnen, ook nog 4 oppas parkieten haha.