Samen In Een Kooi

Gestart door angeliqe, oktober 27, 2005, 12:18:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

angeliqe

He mensen,

Alles goed?
Met ons wel.
Vorige week dacht ik: ik ga eens proberen Freddy en Ricky en Suske en wiske bij elkaar in een kooi te doen.
Aangezien ze nu al een tijdje elkaar kenden, en jawel het gaat gelukkig goed!!!!
Af en toe word er door de twee mannetjes nog wat dominant gedaan om een plaatsje maar dat maakt niet uit!  :D
Alleen nu zitten deze vier gezellig bij elkaar alleen Rocky nog in haar eentje.
Aangezien zij een popje is en er dus niet bij kan.
Maar ze kan wel goed met Freddy.
Is dit gemeen of zal ze onderhand niet beter weten? Aangezien ze al een tijdje alleen zit.
Wel laat ik haar af en toe samen met Freddy vliegen.
En nog even een vraagje vrijdag krijgen we nieuwe meubels.
En een spiegel van bijna 2.10 mtr. moet ik die afdekken als ze gaan vliegen weer aangezien ze dit niet gewend zijn????

Alvast bedankt.


groetjes,

Angelique

Elfje

Hoi Angelique,

Ik zou wel even de spiegel afdekken. In het begin vloog onze parkiet er ook bijna tegen aan. Ik denk dat het een beetje hetzelfde werkt als een raam, maar een spiegel van 2,10 m is niet gemakkelijk af te dekken.
Nu weten de parkieten dat het een spiegel is en hangen ze vaak aan te spelen. Joep is helemaal weg van de spiegel. Elke week moet ik de spiegel schoonmaken want dan heeft hij een hele streep kwijl achtergelaten.

Carla

Waarom mag Rocky (het popje) niet bij de rest ? Heb je daar een reden voor ? één popje bij vier mannetjes dat is toch geen probleem.

angeliqe

He carla,

nee het zijn dan drie vrouwtjes bij twee mannetjes!

Gaat niet goed denk ik.

groetjes

Sonja

Hoi Angelique,

Eerlijk gezegd, vind ik het wel zielig voor Rocky, dat ze als enige helemaal alleen zit. :(
Misschien nog een mannetje erbij halen voor Rocky?? ;)
Dan hebben ze allemaal een maatje.
Je zult alleen wel een hele grote kooi, of misschien nog beter, kamervoliere nodig hebben, om je parkietjes de nodige ruimte te geven.

Voor wat betreft de spiegel: Je zou hem kunnen afplakken met krantenpapier, en dan steeds een stukje krant eraf halen, zodat ze er geleidelijk aan kunnen wennen.

Groetjes, Sonja.

Safrena

#5
Hey angeliqe

Ik sluit me aan bij Sonja

Ik vind het ook heel zielig dat  Rocky alleen moet zitten in een kooi terwijl de anderen allemaal lekker bij elkaar kunnen kletsen en knuffelen.

Meer popjes dan mannetjes kunnen inderdaad niet maar zoals sonja al zei kun je misschien voor rocky nog een vriendje bij halen  ;)

De spiegel kun je inderdaad in het begin het beste afplakken tot ze gewend zijn en weten wat het is ;)

vele groetjes

angeliqe

He mensen nog even een vraagje.
Als ik voor Rocky nog een mannetje erbij haal, dan heb ik drie koppels.
Kunnen deze dan allen in zo´n kooi als hieronder afgebeeld met de maten: 67 breed, 86 hoog en 35 diep.
Officieel is dit een valkparkietenkooi, maar Rocky zit er nu alleen in.
Of is dit nog te klein voor een zestal????

Groetjes,

Angelique

[verwijderd door de beheerder]

Safrena

#7
Hey Angelique

Een valkparkietenkooi is niet goed voor je parkietje

De tralies staan dan te ver uiteen en daar zal je parkietje proberen tussen kruipen en daardoor waarschijnlijk met zijn kopje blijven vast zitten.

Voor een zestal parkietjes vind ik persoonlijk de kooi iets te klein ;)

vele groetjes

angeliqe

#8
He maar safrena, Rocky zit er nu al ruim een jaar in en heeft nog nooit wat raars gedaan gaat hartstikke goed!
Dit gebeurd toch alleen vaak bij jonge parkietjes!

Wat raad je aan dan? Kamervoliere???
Ze zijn wel ontzettend duur 230 euro minstens!!!
Maar ja als het niet anders kan moet het maar


Heb je berichtjes samengevoegd ;)
gr safrena

Safrena

#9
Hey Angelique

Gelukkig gaat alles hartsikke goed met Rocky

Er is inderdaad meer kans dat een jong parkietje dit doet echter ook oudere parkietjes durven het proberen hoor ;)

De kooi van mijn twee meisjes is ongeveer 60 hoog x 50 breedt x 30 diep, er zit dus niet veel verschil op met de maat die jij nu hebt en dit vind ik al maar net gepast voor mijn twee meisjes.
Echter zij vliegen een hele dag vrij rond dus  dit is voor mij niet zo een probleem.

Het lijkt me dan inderdaad beter om een grotere kamervoilere te kopen als je een zestal parkietjes samen wil of zelf een grotere te maken ;)

vele groetjes

Ingrid

Hoi Angelique,

Je zou eens voor een kamervoliere kunnen kijken bij Intratuin (of Tuinland heet dat nu, geloof ik). Daar heb ik de mijne aanzienlijk goedkoper kunnen kopen dan bij andere winkels. Ik heb €169 betaald voor deze:
http://www.ferplast.it/nl/pagina_235.html.

Groetjes, Ingrid

Sonja

Hoi Angelique,

Hier op het forum is iemand die zijn (overbodig geworden) kamervoliere gratis van de hand doet:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...t=0&#entry15714

Misschien iets voor jou?

Groetjes, Sonja.