Parkieten eten alleen maar zaadjes

Gestart door kleinechar, juli 04, 2012, 11:00:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kleinechar

Ik wil graag mijn parkieten een gevarieerde voeding geven, maar ik stuit tegen een probleem aan.
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, maar beiden willen eigenlijk alleen maar zaadjes eten.
Regelmatig hang ik het groene gedeelte van de wortel op in de kooi, dit vinden ze geweldig. Ze spelen erin en en knagen er veel aan. Maar daar blijft het dan ook bij. Zodra ze de steel hebben doorgeknaagd is het niet meer interessant voor ze. Ook een stok met voer eraan (geen zaad) knagen ze er af. Ik heb wel eens goed zitten kijken naar ze, maar ze eten het echt niet op. Alles ligt op de bodem van de kooi.
Ook het krachtvoer en al het andere 'niet-zaad' in XtraVital weigeren ze op te eten, ook al is dat het enige wat nog in het voerbakje zit.

Ik wil dat ze graag meer gaan eten dan alleen de zaadjes in het voer. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Voor ander groente en fruit keren ze hun nek niet voor om..

Kleintjes

Stug blijven aanbieden.
Probeer eens met fruit of groente, dat je zelf ook lust, om in hun buurt te gaan zitten en dan vrolijk en duidelijk genietend je fruit / groente te eten. Ze worden dan nieuwsgierig en is de kans groot dat ze 't ook willen proberen. Immers: Als 't baasje 't lekker vindt, kan 't zo erg toch niet zijn? ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

redbull

Gewoon blijven proberen. (het duurde bij mij ook heel lang)
Ik heb een knijper in de kooi bij het stokje (zodat ze er makkelijk bij kunnen) en daar doe ik 1x in de 3 dgn in: sla, appel, witlof, meloen in. Net wat ik in huis heb. Je moet ook uitvinden wat je parkiet lekker vind en wat niet.

pixie

Inderdaad blijven proberen en verschillende dingen proberen.
Ik zie hier dat het ook even gewenning is, ze worden na een tijdje toch wel nieuwsgierig.

Voor ei/kracht voer gaf de dierenarts mij de tip om 'Utrechts mengel' te maken.
2 delen grof zaad
2 delen ei/krachtvoer
1 deel Brinta

Mengen met een ietsje water dat het rul is maar niet nat.

In een onderzoek (in Utrecht :) is gebleken dat parkieten zo meer voedingsstoffen binnen krijgen.