Goedkopere vogelvoer

Gestart door Romeojuliet, juni 30, 2012, 18:47:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Romeojuliet

Hallo!

Ik heb sinds 3 weken 2 grasparkietjes. Had Xtravital gekocht voor ze maar merk dat ze best veel laten liggen en ik vind het persoonlijk toch best prijzig.

Nou ben ik al enkele weken opzoek naar goedkopere maar wel goed voer! Zoals iedereen hier wil ik het beste voor mijn parkietjes.

Ik twijfel nu tussen Versele Lage premium prestige en Deli Nature (de groene verpakkingen voor grasparkieten).

Iemand die mij kan adviseren??

ALvast bedankt  :)

Kleintjes

Hallo en welkom.

Bij mij onstond de vraag: Hoeveel Xtravital geef je je parkietjes? Normaal geef je anderhalf tot 2 schepjes per parkietje per dag. Als ze veel alten liggen, geef je gewoon iets minder.

Als je gewone zaadmngelingen gaat gebruiken, zul je eivoer moeten aanbieden omdat deze er dan niet bij gemengd zit. Grit en kiezels heb je ten alle tijde nodig.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Romeojuliet

Dat klopt. Dan geef ik gewoon eivoer apart. Aangezien ze dit niet iedere dag nodig hebben.

Maagkiezel, grit en etc geef ik al.

Mijn vraag is welke ik het beste kan nemen. Deli nature of versele laga prestige premium

Kleintjes

Deli Nature ken ik niet, Prestige Premium ken ik wel. Ik heb dit ook 'n tijdje gehad omdat XtraVital niet te krijgen was op dat moment. Goede voeding, toegevoegde vitamines en mineralen in korrels (VAM korrels), maar die worden niet altijd gegeten. Vers fruit en groente zul je toch (altijd) blijven geven :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

rissiejjj

Ik voer hier Garvo, werkt perfect voor mij.
Ik heb dan grote parkieten dus voer voornamelijk Grofparkiet.
Maar nu tijdens de kweek ook Grasparkietzaad van Garvo.
Ben er enorm tevreden over en de vogels ook, ze lusten het goed en eten ook alle zaadjes die erin zitten.
Ik betaal hiervoor voor 20kg €20,35.
Nou weet ik niet wat je duur vind, maar voor 3 parkietjes zou iets niet snel duur zijn dacht ik. Ik heb zo'n 22 Grote parkieten te voeren, dus dan is voer wat sneller aan de dure kant.

Heb hier ook een zakje Konacorn grofparkiet staan, kreeg ik bij vogels die ik heb gekregen.
Maar hier halen ze hun neusjes voor op, kan aan mijn vogels liggen, maar dat is dus een merk die ik zelf niet gauw zou aanschaffen.

Harriët

#5
Als ik eerlijk moet zijn haal ik het voer gewoon bij de Action. Is dit niet goed?
Nu ze jongen hebben voer ik ze wel bij met kracht(ei)voer.
Voordien haalde ik altijd Kenner van de Welkoop. Heb het idee dat onze vogels dit wel lekker vinden, zie altijd lege doppen.

jwsnekkers

Ik voer mijn parkieten versele laga prestige premium, maar dan wel grof. Heb ook Rosella's in de voliere. Ook krijgen ze eivoer en af en toe een keer een stukje fruit of groente.

Toch vind ik dat je gewoon moet proberen wat je vogels lekker vinden. Elke vogel is natuurlijk anders.


pixie

Mijn parkieten krijgen xtravital. Momenteel gemengt met Cede, maar normaal niet.

Het voer van de Action heb ik wel eens gezien, dat ziet er niet heel erg divers uit.
En wat betreft 'proberen wat ze lekker vinden'. Net als wij kunnen parkietjes niet alleen voer eten dat ze lekker vinden. Dat is te eenzijdig en niet gezond voor ze.

Een beetje investeren in een meer prijzige voeding is geen overbodige luxe, naar mijn mening. Zo veel eten ze niet.

Misschien een goede tip: Xtravital is op Zooplus.nl goedkoper dan in de winkel.
1kg is 6,99
Met 4 parkieten, als je ze de 7,5 gram geeft (voor mijn parkieten is dat te veel) doe je ruim een maand met 1 doos.
Valt toch best mee?

Groetjes

*wendy*

Ik geef Deli Nature Premium. Dit is een zaadmengsel met veel verschillende soorten zaden. Dit verrijk ik bovendien met 250gr onkruidzaad (op 1kg Deli Nature). Uiteindelijk komt dit op nog geen 2,5 euro de kilo voer. En ik geef er dezelfde hoeveelheid van als van de Xtra Vital. Eivoer krijgen ze 2 keer in de week apart aangeboden. Als ze dit niet eten, kan je het ook door het voer doen. Daarnaast 3 à 4 keer in de week groenvoer. Fruit krijgen ze bij mij niet, omdat ik een parkietje heb met chronische MB. Dit was voor mij ook de reden om over te stappen naar een zaadmengsel zonder toevoegingen van fruitstukjes, eivoer en dergelijke meer. Bovendien aten ze bij mij die fruitstukjes toch niet.

Ik kan je vertellen dat ik eerst elke 2 maanden aan het behandelen moest omdat de MB terug was en er bovendien steeds onverteerde zaden in de ontlasting zaten. Nu is Sky (mijn MB-parkietje) al 4 maanden achtereen schoon en heeft hij al ruim een half jaar (sinds de overstap naar Deli Nature) geen onverteerde zaden meer in de ontlasting.