'saaie' parkieten

Gestart door nathalievdmeij, juni 26, 2012, 17:24:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nathalievdmeij

Goed, dus ik heb drie parkieten: Kiwi (popje waarschijnlijk) Angel (mannetje) en Jimmy (mannetje). En ik vind ze voor parkieten zo saai! Daarmee bedoel ik, ze zijn niet erg actief. 'S ochtends gaan ze de kooi uit en zitten ze met z'n drieën op het dak van de kooi, zich te wassen. Ik weet niet of het kopieer gedrag is, maar gaat de een wassen, doet de rest het ook. En daar blijft het zo'n beetje bij. Ik heb 'sloop'speeltjes, takjes, schommeltjes en zelfs een soort 'speeltuin' voor ze, maar ze doen er weinig mee. Zijn ze nu zo verwend, of interesseert het ze echt niks? Angel is trouwens zo'n anderhalf jaar, Jimmy zo'n 3 jaar en Kiwi 3 maanden. Waar zou het aan kunnen liggen?

Kleintjes

Maak 't eens wat interessanter voor ze:
Speel zelf eens met de spulltjes die je voor ze hebt.
Als de baas 't leuk vindt, dan moet 't toch zeker eens bekeken worden wat dat is ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

WD1984

Nathalie,

Die van mij is alleen. Als ze rond mag vliegen dan gaat ze op het hoogste punt in de kamer zitten en als ze honger heeft komt ze daar weer vandaan.

Ik heb ik weet niet hoeveel uur met mijn hand omhoog gestaan met trosgierst. Voordat daar bij mij eens op gereageerd wordt heb ik een stijve arm.

Geduld is een schone zaak zegt men dan. Nou dat heb ik wel geleerd de afgelopen weken. Misschien hebben wij allebei wel de saaiste pietjes uit de klas.

Succes ermee

grt. Wouter

marquancez

#3
Zoals Kleintjes al zei: ga er zelf mee spelen. Werkte ook voor mijn grasparkiet ;) .
En hoe gaat het trouwens nu?