engelen geduld wordt altijd beloond zelfs na een half jaar

Gestart door yeldi, juni 26, 2012, 08:56:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

yeldi

Wij hebben sedert een half jaar een pop in het begin veel bezig geweest met tam maken, maar echt op de hand of vinger klimmen zat er niet in, ze wilde het gewoon niet, dus wij zijn gewoon doorgegaan met de dagelijkse verzorging en af en toe sprong ze dan spontaan op je hand als je in de kooi kwam.
Wel altijd trosgierst aangeboden uit de hand en vervolgens opgehangen, nooit gedwongen of geforceerd, wij hadden zoiets van dat komt van zelf wel een keer, ze moet uit zich zelf gaan komen.

Zo ook het los vliegen, mevrouw kwam gewoon der kooi niet uit, reden onbekend, tot gisteren, ze heeft een speeltje in der kooi hangen daar is ze helemaal verzot op, dat is haar speeltje en daarmee kan je haar dus triggeren, dus ik zei gisteren tegen mijn vriend, weet je wat je moet doen, dat speeltje uit de kooi halen en ermee gaan zitten spelen op de bank, er zit een belletje in en daar reageert ze dus op.
En jahoor daar kwam ze, de eerste vlucht sinds een half jaar, vloog tegen de lammelen op en vervolgens op de grond, ging ze dus op de schoen zitten, dus speeltje tussen de vingers gehouden en daar stapte ze dus spontaan op, meegenomen naar de bank en rustig gaan zitten, en daar bleef ze rustig zitten, beetje spelen met de neus van mijn vriend, en heel zachtjes geluidjes maken, 5 min later heb ik haar overgenomen en ging ze rustig zitten spelen met het speeltje, sprong vervolgens over naar mijn schouder om daarna weer te gaan vliegen.
Dat vliegen lukt overigens wel het landen moet ze nog leren, we hebben haar daarna weer terug gezet in de kooi en vandaag gaan we het gewoon herhalen.

Bij deze een foto

http://img824.imageshack.us/img824/3186/dsc0024tx.jpg


simpy

Ik heb een van mijn parkieten ook tam gekregen aan de hand van zijn favoriete speeltje. (Dit was een spiegeltje)

Bij deze wens ik je veel succes!  ;D