Angel & Kiwi

Gestart door nathalievdmeij, juni 24, 2012, 12:59:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nathalievdmeij

Hallo!

Ik heb gezien dat hier al een topic over was, maar waar ik ook kijk, ik kom er niet uit.
We hebben sinds gisteren een nieuw vogeltje erbij, Kiwi. Een geel/groen parkietje. Zij is zo rond een jaar oud.
En Angel, een blauw/wit vogeltje die nu zo'n anderhalf is. Bij allebei zou het snaveltje nu wel klaar moeten zijn qua kleur.
Maar omdat ik het moeilijk vind om te zien, wie helpt mij met het bepalen van het geslacht?

Parkieten-Freak

Angel is overduidelijk een mannetje, Kiwi lijkt me een vrouwtje.  :)


nathalievdmeij

Oh, dankjewel! Want ik vond het altijd heel lastig. Ik heb nog een (duidelijke) mannetjes parkiet, en die snavel is nóg donkerder blauw. Kiwi is nog maar net nieuw en toen ik haar voor het eerst zag leek het duidelijk een vrouwtje, maar toen ik dichterbij ging kijken begon ik te twijfelen. Maar het zou leuk zijn als dit een vrouwtje was, omdat we dan al twee mannetjes hebben. (Ik dacht namelijk een tijd lang dat Angel een vrouwtje was).

Ayarea

Mijn mannetjes, ook gele parkietjes, zijn mannetjes en die hebben een roze neusdop (zonder witte/ lichte verkleuringen). Mijn groene parkiet die had eerst een roze en na een jaar is dat pas blauw gekleurd. Dus het kan alsnog een ventje zijn.

Sonja

Over Angel is inderdaad geen twijfel mogelijk, hij is een mooi manneke. :)

Maar bij Kiwi zie ik op deze foto witte ringetjes om de neus, en ik denk daarom ook dat ze een (heel mooi!) popje is.

nathalievdmeij

Oké, bedankt! Tja, het is voor mij een ommekeer, omdat toen ik Angel net had (Toen was ze een week of 7) zei de vrouw dat 'misschien' een popje was, ookal kon ze dat toen nog niet goed zien. Het verbaasde ons al omdat Angel eigenlijk zo'n grote vogel is. Én omdat de eerste keer dat Jimmy (zie bijlage, groene parkiet) haar zag, hij helemaal gek werd. Nu nog steeds heeft hij van de buien, dat hij helemaal gek is en hij wild 'zoent' met Angel. Daardoor begon ik dus te twijfelen aan Jimmy's geaardheid, haha.

Nu is mijn vraag dus:

Zijn popjes normaal ook kleiner/slanker dan mannetjes, of maakt dit niks uit?

En wat betekend het 'wilde zoenen' van parkieten onder elkaar? (Btw, in de andere bijlage van Jimmy en Angel zie je hoe dit 'zoenen' er een beetje aan toe gaat. Jimmy's ogen worden klein en hij wordt helemaal wild. Maar dat word hij ook soms van zijn eigen spiegelbeeld.)

foxie13

Mijn parkiet doet dat ook, dan worden zijn ogen klein en veertjes bol. Ik denk dat hij het naar zijn zin heeft dan   ;)

Parkieten-Freak

Ik denk niet dat popjes per definitie kleiner zijn. Een en ander heeft meer te maken met lichaamsbouw. Engelse parkieten zijn bijvoorbeeld aan de grote kant, de popjes ook.

Wat betreft het zoenen van het mannetje: hij vindt het vrouwtje zeer interessant en probeert indruk op haar te maken. De vernauwde pupillen wijzen op seksuele prikkeling.