Mannelijk grasparkietje omgeving Etten-Leur

Gestart door Piaf, juni 22, 2012, 23:40:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piaf

Hallo allemaal,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: wij hebben hier een nog vrij jonge blauwe/wit mannelijke
grasparkiet die we graag een nieuw onderdak willen geven. Hij is op dit moment helemaal alleen en
dat voelt niet goed aangezien het toch groepsdieren zijn. Vandaag is helaas zijn buurvrouw Zazou
overleden (een valkparkiet) en nu zit hij zielig alleen op zijn stokje. Je merkt het echt aan hem. :(

Wij hebben hem sinds december vorig jaar. We gingen even eten afhalen en hij zat tegenover ons huis
op een rioleringskastje, meer dood dan levend. Hij zag er erg slecht uit met vrijwel geen energie
meer (vliegen kon hij toen ook vrijwel al niet meer). Het heeft enige tijd geduurt maar hij heeft het
gered en ziet er inmiddels goed uit. Het grootste probleem is dus dat hij alleen is en we hopen
via deze weg een nieuw huis kunnen vinden voor hem. Hij heeft trouwens geen ringetje om zijn pootjes zitten.
Hij is niet handtam en redelijk schuw! Maar dat is met enige aandacht nog wel te leren.

Wat we dus eigenlijk zoeken is iemand die er nog een grasparkietje bij kan gebruiken zodat
Piaf (zo hadden we hem maar genoemd omdat ik voor de grap had geroepen 'wat zit daar voor gekke mus?')
niet meer alleen is. Uiteraard geen handelaar/kweker!

Hij is gratis af te halen en bevind zich in de regio Etten-Leur (Noord-Brabant). Als iemand een foto
wil kan ik deze dit weekend wel maken en uploaden.

Ik hoop dat er iemand interesse heeft. :)