moet een parkiet tam zijn om los te laten vliegen?

Gestart door justme, juni 22, 2012, 10:37:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

justme

hallo ,

ik heb een bourke parkiet en wil deze graag buiten de kooi laten vliegen.
echt tam is ie niet, maar mag hij dan wel los vliegen in de kamer?
Bang is hij ook niet.

ik wil er ook nog een bourke parkiet bij kopen als vriendje voor mijn 5 maanden oude bourke parkiet.

krijg is ze dan nog tam? en kunnen ze dan samen los in de kamer?

super tam hoeven ze van mij niet te zijn, vandaar dat ik ook een vriendje voor hem wil kopen.

alvast bedankt, groetjes

Obsession

Hallo,

Wat versta je onder niet echt tam?

Je kan het alleen doen als hij op je hand wil gaan zitten (met eventueel wat lekkers), anders moet je hem gaan vangen/ vastpakken wat eventueel het vertrouwen van de parkiet naar jou toe kan schaden (en minder snel tam wordt).

Ik heb verder weinig ervaring met "bourke" parkieten, maar ik denk dat het altijd leuker is voor je vogel om een maatje te hebben :)

Om ze tam te maken gewoon veel geduld hebben, tegen je vogel praten en je hand in de kooi doen.

Groetjes


justme

met "dat ze niet super tam hoeven te zijn" bedoel ik dat hij geen kunstje hoeft te kennen of kusjes moeten geven of dergelijke.

een bourke parkiet ga ik er zeker bij nemen, want dat is altijd leuker.

ik ben inderdaad dagelijks bezig met mijn hand in de kooi en dan maakt het eigenlijk ook niet uit, of er 1 of 2 in de kooi zitten, geduld moet je er inderdaad toch voor hebben.

bedankt voor je reactie

Ayarea

Mijn parkieten zijn ook niet echt tam maar mochten al vrij snel los (vond het zielig om ze in de kooi te houden). Ze vonden in de avond netjes hun huisje (zonder hulp van trostgierst). Ik heb ze maar 1 keer hoeven vangen om in de kooi te zetten. Ik weet alleen niet hoe het met Bourke parkieten zit.

justme

bedankt voor de reacties.

bourkes parkieten zijn erg leuke vogels voor binnen, weinig mensen hebben er