Hoe oud is Bennie?

Gestart door parkietbennie, juni 14, 2012, 10:52:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietbennie

Hoi parkieten vrienden. :D

Mijn Lieve Bennie heb ik nu sinds 10 maart (ongeveer 2 maanden). Afgelopen week begon hij mini veertjes te verliezen en afgelopen zaterdag was zijn neusdop ineens niet meer bruin maar licht blauw. Door veel te lezen op dit forum schat ik dat Bennie eind februari geboren kan zijn. Echter weet ik dit niet zeker omdat zijn ring uit 2011 stamt. Hier een foto van Ben, wie kan mij helpen?

Groeten Natasja

Kleintjes

Als 'n parkietje ouder is dan 3 maanden - half jaar is de leeftijd niet meer te schatten, tenzij je de datum weet waarop 't geboren is.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

parkietbennie

Zelf schat ik eind februari. Hij is namelijk nog niet in zijn jeugdrui geweest, en ik vermoed dat deze er aan zit te komen.

Sara

#3
Ik schat dat ze inderdaad niet van dit jaar is, maar van 2011. Je zegt namelijk dat de neusdop al bruin geweest is. De neusdop wordt pas bruin tijdens of na de jeugdrui. Als de neusdop nu weer verkleurt naar wit of lichtblauw, komt dit door de hormonen en is je parkietje geslachtsrijp (dus zeker ongeveer een jaar oud). De streepjes die over haar nek lopen, lopen ook niet meer door tot aan haar kuif, en dit is wel zo bij grasparkietjes die nog geen jeugdrui hebben gehad. Ook is de ring rond haar ogen heel duidelijk zichtbaar.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

parkietbennie

Sara bedankt. In de winkel waar ik Bennie kocht vroeg ik om een jonge parkiet en adviseerde ze mij Bennie dus. Vandaar dat ik dacht dat hij nog in de jeugdrui moest. Jammer dat ze niet eerlijk zijn geweet, maar dat maakt Bennie zeker niet minder leuk. Ik ben erg wijs met hem ;D[/li][/list]
;D ;) groetjes Natasja & Bennie

Sara

#5
Maar je parkietje is geen mannetje, het is een popje. Popjes hebben een lichtblauwe neusdop en met wit rond de neusgaatjes. De neusdop wordt later bruin, maar kan door hormonen weer naar lichtblauw/wit veranderen. Dat is dus wat er net gebeurd is bij je parkietje, maar je ziet nog wat bruin.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

parkietbennie

O! nou ik ben dus echt bij de poot genomen. Ze zeiden dat het een mannetje was! Naja het maakt ook niet uit ik ben erg blij met haar (dan maar omschakelen naar de vrouwelijke vorm ;)) Bedankt voor je reacties, ik ben nu heel wat wijzer geworden.

Groeten Natasja