kan hij nog leren vliegen?

Gestart door parkietje123, juni 14, 2012, 10:44:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietje123

Hallo allemaal ,

Ik heb sinds vorige week woensdag een parkietje, toen was hij nog maar 6 weken oud.
Toen ik hem mee nam zeiden ze tegen me dat hij geen moeder meer had en dat hij samen met zijn broertje met de hand is groot gebracht. Maar hierdoor heeft hij nooit leren vliegen van zijn moeder.

Nou is mijn vraag ''zal hij dat ooit nog gaan leren? ''

Verder gaat het heel goed met hem eet en drinkt goed en komt gezellig bij je zitten of gaat aan de wandel.
En af en toe probeert hij wel te vliegen maar dan valt ie meteen weer ,dit komt volgens mij omdat ze vleugels nog te kort zijn.


groetjes parkietje123

Sara

Parkietjes die niet leren vliegen door hun ouders, leren zo ook vliegen.
Dat hij neervalt heeft niets te maken met het niet geleerd hebben, en de vleugels zijn ook zeker niet meer te kort bij een parkietje van 6 weken (en hij is nu zelfs al 7 weken).
Is je parkietje niet gekortwiekt?
Heb je een foto van de vleugels?

Groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

parkietje123

hallo,

bedankt voor je reactie

Ik heb alleen deze foto
Ik denk niet dat hij gekortwiekt is omdat hij nog allemaal nieuwe veertjes krijgt bij zijn vleugels en staart het is echt nog maar een baby. eigenlijk twijfel ik of hij vorige week wel 6 weken oud was.en niet nog veel jonger hij kan ook alleen maar eten uit bakjes die op de grond staan.

groetjes

Kleintjes

Ik hoop dat ik 't verkeerd zie, maar dit hummeltje lijkt verdacht veel op 'n stevige kruiper.
Parkietjes van 6 a 7 weken horen normaal 'n volledige, lange staart te hebben en volledige slagpennen.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Ayarea

Dat is inderdaad echt een kruipertje zo te zien. Zo zag mijn Charlie er ook uit toen ik hem kreeg. Hij had wel veren toen ik hem op de foto zag en toen ik er kwam had hij niets meer (toen hij dus net uit ging vliegen). Misschien was dat bij de jouwe ook wel het geval. Zeker de moeite waard om eens verheldering te vragen.

Ik hoop dat het bij jouw parkietje ook nog goed zal komen.

Charlie toen 7 weken


Charlie nu:

Sara

De verkoper heeft je dus eigenlijk echt een kat in een zak doen kopen, en je wat wijsgemaakt.
Vind ik wel erg triest...  :-\
Ik zou hem zeker melden dat je weet je hij je een parkietje verkocht heeft met kruipersziekte en dat het een leugen was van het niet leren vliegen van de mama.
Maar dat terzijde. Je kan dus rondkijken op de site en op het forum, daar vind je erg veel over kruipersziekte en hoe je het beste voor een parkietje met kruipersziekte kan zorgen. Ik zou er ook zeker voor zorgen dat hij niet meer probeert te vliegen! Dus zorgen dat hij uit de kooi ook leuke plaatsjes heeft om te zitten, zonder dat hij er naartoe moet vliegen. Een vogel die verkeerd valt kan zich namelijk ernstig verwonden.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes