jongen worden gebeten

Gestart door topperam, juni 11, 2012, 11:54:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

topperam

Hallo ik ben nieuw hier op dit forum,

Ik heb twee blokken waar jongen in zitten. Sinds deze voormiddag is er een grasparkiet een pop  in het blok gegaan waar de jongen in zitten. Ze is in de jongen gaan pikken! Natuurlijk bloedde ze aan hun hoofd . Kan ik het ontsmetten of moet ik alles gerust laten? Ik heb die pop die de jongen pikte onmiddelijk apart gezet maar ben bang dat de pop of de man van de jongen niet meer naar de blok zal gaan.

Heeft iemand enige raad wat ik moet doen of moet ik alles gewoon zijn gang laten gaan?

Spelling aangepast zodat het makkelijker leest  :)

Sara

Het is niet nodig om zo te reageren. Heb je reactie dan ook weggehaald. We zijn hier inderdaad om dieren te helpen, maar forumregels zijn er om je aan te houden. De brandweer helpt ook mensen, maar dat wil niet zeggen dat iedereen er maar op los moet doen.  ;)

Als ik het goed begrijp, heb je twee nestjes, en bij ze allebei heb je problemen.
Ik betwijfel dan ook of je je wel goed voorbereid hebt voordat je ging broeden. Is je kooi wel groot genoeg? En heb je niet meer poppen dan mannen zitten? Had je ook één broedblok meer dan dat je koppels hebt in de kooi?
In ieder geval was het het beste om het popje alleen te zetten inderdaad. Maar of de moeder van de kleintjes nog in het blok is gegaan, dat is toch iets wat je zelf ondervonden hebt intussen neem ik aan?
Dus ofwel ging het popje nog bij haar jongen in het broedblok, en dan is je probleem opgelost, ofwel ging zij of de vader er niet meer in en zal jij de jongen zelf moeten grootbrengen. Als de moeder nog gewoon voor haar jongen zorgt, kan je proberen om de jongen uit je andere nest (waarover je het hebt in je andere topic), bij haar in het broedblok plaatsen, en zien of zij hen niet opneemt in haar nest en hen verder grootbrengt. Anders zal jij hen uiteraard groot moeten brengen. Zou je in je andere topic nog even willen reageren over hoe het met dat nestje gaat?
Ohja, wonden moeten sowieso ontsmet worden, maar wel voorzichtig met een ontsmettingsproduct dat GEEN alcohol bevat! Bijvoorbeeld met isobetadine.

Groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes