tamme kraai

Gestart door Snappie, juni 10, 2012, 10:14:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snappie

Hallo allemaal,

Zoals jullie weten hebben wij twee prachtige grasparkieten. Al een aantal maanden en het valt mij op dat die beestjes meer van mijn man moeten hebben dan van mij, terwijl ik ze altijd verzorg  ???. Ook bij Papegaaienpark kwamen de vogels steeds naar hem.
Dat doet er in dit topic eigenlijk niet veel toe, maar nu is dus gisterenavond een tamme kraai op hem afgekomen. Zomaar op straat.
Vandaar dat ik bovenstaande schreef, dat is wel weer heel toevallig.....
Het beestje is geringd (heeft van die rotringen, heel zielig), en toen we hem hier in de tuin wilden bekijken vloog hij op de schutting waar hij meteen aangevallen werd door een andere kraai. We hebben het extra kooitje van onze grasparkieten gepakt voor een eventueel VA bezoek, en hem daar de nacht in door laten brengen met brood, fruit, water en parkietenzaad  ;). Wel zielig want hij bezeert zich steeds omdat ie zo groot is.

Nu is mijn vraag: kennen jullie een tamme kraaienforum, want ik kan er geen vinden op Google.
Het beestje is in Tilburg Noord gevonden en verblijft nu in Tilburg Reeshof.

Snappie

update: De Efteling gebeld om te vragen of ze Raven of Kraaien gebruiken in de shows. Het zijn raven, maar de valkenier komt de kraai straks halen.
Dus hier mag een slotje op  ;D

Snappie

Laatste update: naar de Efteling gebracht omdat de valkenier het druk had, bleek een kauw te zijn, sterker nog EEN FILMSTER !!
Hij is gefokt voor de film kauwboy ! Hij is nu een jaar oud en daarom leek hij niet op de kauwen op Google.
Hij is nu daar en wordt goed verzorgd..... ;D

jolly48

hier in amsterdam vliegt er ook een rond met een paars ringetje, als je brood in je hand heb komt ie gelijk naar je toe
als hij er opdat moment is

Kleintjes

Je maakt nog eens wat mee buitenshuis :D
Fantastisch om te lezen:)

*gaat opzoeken wat voor film dat dan is*
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses