Bacteriele infectie

Gestart door manonkersten, juni 07, 2012, 23:34:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

manonkersten

Goedenavond,
ons parkietje is na zijn eerste rui nog steeds niet opgeknapt. Hij eet en drinkt nog wel goed, maar omdat hij minder kracht blijkt te hebben met het vliegen, ben ik gisteren met hem naar de dierenarts geweest.
De dierenarts denkt aan een bacteriele infectie. Omdat ons parkietje niet zoveel drinkt, hebben we een spuitje meegekregen met een medicijn, verdund met water. Dit moeten we 2x daags bij hem in zijn bekje spuiten.
Deze kuur duurt 5 dagen. Volgens de dierenarts moet hij in deze dagen zienderogen opknappen, anders zouden we hem beter in kunnen laten slapen.
Wat vinden jullie hiervan?

ons parkietje is pas 7 maanden oud en we willen hem niet missen.

zou een ontlastingsonderzoek nog iets kunnen betekenen? de dierenarts heeft hier uit zichzelf niet over gesproken, ik zelf heb dit aangekaart, toen gaf hij aan dat ik ontlasting kon brengen.

Hij zit nu de hele dag in zijn kooitje, als ik thuis ben, zet ik er een warme lamp (met een theedoek over de kooi) bij, de warmte zoekt hij wel op. Blijft zelfs op zijn stokje zitten ipv onder op de bodem van de kooi....

ik lees graag jullie advies!

dank je wel!

Mvg
M Kersten

jolandacarlo

Ik zou meteen onderzoek laten doen naar ontlasting.
Dan is met zekerheid een bacterie infectie te zien.
En weet je ook gericht welke medicatie nodig is.
En naar een vogel arts op zoek gaan die hebben meer ervaringen.
Succes en het is bijna weekend en dan zijn de artsen nog moeilijker te bereiken ook.
Ik zelf heb goede ervaringen met Hedwig van der Horst in Reusel.
Die is er ook op zaterdag.
En voor spoedgevallen altijd via semafoon te bereiken.



Sonja

Hallo Manon,

Ben je bij een vogelarts geweest?

En heeft de dierenarts bij wie je geweest bent, ook gezegd waarom hij denkt aan een bacteriƫle infectie, want ik krijg de indruk van niet, en het is ook niet goed om hem zomaar uit de losse pols AB toe te dienen, zonder dat er zekerheid is over wat hij mankeert.

Zoals in het advies hierboven al geschreven is, zou ik ook naar een vogelarts gaan en daar verder advies vragen.
Hier is een lijst met vogelartsen, er zit er vast wel eentje bij jou in de buurt:
http://www.parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php

Ik raad je echt aan om dit te doen, want het advies wat je hebt gekregen komt, althans op mij, niet echt over of hij veel verstand heeft van parkietjes.
En aan inslapen hoef je niet meteen te denken hoor! Maar wel aan het inschakelen van een vogelarts.

Hou je ons op de hoogte?
Dat je je parkietje onder de warmtelamp hebt gezet, is prima.
Zieke parkietjes kunnen zichzelf minder goed warm houden, en hij laat ook duidelijk merken dat hij de warmte prettig vindt.

Veel sterkte.

Groetjes
Sonja

manonkersten

Bedankt voor jullie reacties!
Het vervelende is ook nog dat we volgende week op vakantie gaan. Het zit me helemaal niet lekker. Wie past er goed en liefdevol op hem als we weg zijn? Het liefst zou ik hem naar een vogelpension brengen, maar deze zullen wel niet bestaan?

ik heb inmiddels ook een ontlasting-onderzoek laten doen.
Hij heeft geen wormen/parasieten, gelukkig.

De dierenarts gaf nog aan dat ik de voeding die ik hem geef moet na laten kijken.
Zij is wel een voorstander van geperst voer, zodat hij ook echt alles binnen krijgt.
Hoe denken jullie daar over?

Vandaag heeft ie wat gefloten, zit op het stokje bij de lamp. Eet en drinkt, maar hij is nog steeds verzwakt. Als hij op de vloer rond loopt van de woonkamer, lijkt het ook wel of hij voeding zoekt. Trosgierst bieden we nu steeds aan, zodat hij wat kan aansterken.
Als ik hem in mijn handen houd, vind hij die warmte heerlijk en blijft rustig zitten.

Ik heb zo met hem te doen.

Heeft die arts uit Reusel een website?

dank jullie wel!

Mvg
M Kersten
verder gebruik ik extra vitamines in zijn drinkwater en wat op zijn voeding.


manonkersten

Nog even een toevoeging, de dierenarts denkt aan een bact. infectie op basis van het feit dat hij sterk vermagert is, suf is, veel slaapt, wel eet en drinkt. En hij heeft nattere ontlasting gehad.

De ontlasting begint nu sinds vandaag weer zijn oude vorm terug te krijgen, goed teken volgens mij.

jolandacarlo

Met geperst voer heb ik geen ervaringen.
Dat hij wel wil eten lijkt me een goed teken.
En ook dat hij wel kracht heeft om rond te lopen door de woonkamer.
Misschien ook wat druivensuiker in wat water doen , voor extra energie.
Wel een moeilijk moment nu om op vakantie te gaan.
En de arts in Reusel heeft zover ik het weet geen speciale website.
Wel een e-mail adres.
Zal het je via een persoonlijk bericht doorgeven.
Maar als je belt kan je alles uitleggen en kan ze je meteen advies geven.


Groetjes Jolanda