handopfok grasparkietje

Gestart door elske, juni 07, 2012, 20:01:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

elske

Hoi

Ik heb hier een handopfok grasparkietje. Hij is bijna zes weken oud en eet al een beetje zaad , trosgierst, eivoer, oud brood. Maar nog niet veel.
Wanneer kan ik nu het beste over gaan op twee voedingen. smorgens en savonds. Ik ben bang dat als ik hem teveel voeding blijf geven, hij nooit alleen gaat eten.
Maar ben ook weer bang dat ik hem te weinig geef.
En hij doet het zo goed tot hiertoe.

groetjes en alvast bedankt

Kleintjes

Met 6 weken hoort hij eigenlijk zelfstandig te eten, dus geen opfokvoeding meer.

Is er geen schema op de site van de voeding of op de verpakking?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

elske

Hoi ik heb heel veel gelezen op het internet.
En heb ergens een schema gevonden en daar staat week 5+6 2a3 voedingen, week 6+7  2a1 voeding.
Omdat ze normaal toch ook nog een twee weekjes worden bijgevoed door de vader.
Hij eet nog niet zelfstandig genoeg denk ik hoor.

Op aanraden heb ik ook pellets in plaats van zaad. De pellets heb ik wat kleiner gemaakt zodat hij ze gemakkelijker kan eten. Maar hij speelt er eerder mee.

groetjes

Sara

Ik zou toch echt flink afbouwen met bijvoeren. Misschien één voeding per dag omdat je parkietje nog niet helemaal 6 weken oud is, maar op 6 weken wordt een parkietje normaal niet meer bijgevoerd door de vader hoor. De meeste mensen halen hun parkietje dan ook bij een kweker vanaf dat het 6 weken oud is.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

elske

#4
Hoi
Dank je wel voor je antwoord.
Ik zal dan vanaf nu twee voedingen per dag geven en dan zo snel mogelijk overgaan naar 1 voeding.
groetjes