Gratis af te halen, groene jonge man

Gestart door jaapie en wappie, juni 08, 2012, 09:32:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaapie en wappie

In verband met het feit dat mijn twee mannetjesparkieten niet samen kunnen zijn, kan er een gratis worden afgehaald.
Ik woon in de provincie Noord-Brabant in de plaats Made.
Voor meer informatie graag een pb.

Sonja

Hallo Stefanie,

Ik heb het akelige vermoeden dat dit met dit -kort geleden door jou geopende- topic te maken heeft:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,28417.msg159801.html#new

Je bedankt ons eerst voor de tips, maar vervolgens doe je er niets mee, maar wil je het diertje gratis aan iemand anders geven....

Waarom geef je het niet wat meer tijd....in combinatie met de tips die je hebt gekregen?

Groetjes
Sonja

jaapie en wappie

Hoi Sonja,

Die tips waren zeker heel handig en heb er ook zeker wat mee gedaan. Maar met die tips kan ik niet verkomen dat hij en mijn andere parkietje veel ruzie maken en ook niet voor elkaar onder willen doen omdat het beide mannetjes zijn. Het is al wel zo dat hij minder is gaan schreeuwen. Maar als mijn witte parkietje op de schommel zit doet hij er alles aan (wat hem dan ook lukt) om op die schommel te komen, met het gevolg dat die witte parkiet soms naar beneden valt. Wat hij ook doet is elke keer aan de staart van de witte trekken.
Ik zal het nog even aankijken. Maar als het echt niet gaat zal ik hem alsnog weg moeten doen, want hij is nu veel te dominant over mijn andere parkietje. En dat vind ik sneu om te moeten zien.

Groetjes Stefanie

Sonja

Hallo Stefanie,

Je kunt na nog geen 2 dagen (!) -> want toen heb je die adviezen pas gekregen....niet verwachten dat je resultaat hebt.

Hebben je parkietjes een kooi die ruim genoeg is?
Je zou bijvoorbeeld de hele inrichting van de kooi eens kunnen veranderen, zodat die er voor beiden weer als "nieuw" (en dus vreemd) uitziet.
En je kunt ook 2 dezelfde schommeltjes -op dezelfde hoogte- ophangen, zodat daar geen strijd over ontstaat.
Nog iets wat je kunt doen is zorgen voor niet 2 maar 3 voerbakjes, dan is er altijd eentje "over" en ook dat scheelt gekibbel.

Een beetje gekibbel is overigens wel normaal hoor, zolang ze elkaar niet echt pijn doen hoef je niet in te grijpen.

Hoe groter de ruimte waarin je parkietjes wonen, hoe beter want dan hebben ze meer de ruimte om elkaar te ontwijken als ze daar behoefte aan hebben.

Maar nogmaals, geef de diertjes wel de tijd om te wennen, je schreef dat je pas verhuisd bent en dat zorgt ook voor parkietjes voor stress.
Dat heb ik bij mijn eigen vogeltjes een poos geleden ook wel gemerkt, en het heeft best veel tijd gekost voordat ze hun draai weer gevonden hadden.

En als het nu -na een hele poos- nog niets verbeteren wil, ondanks alles, dan is er ook nog de mogelijkheid om ze in aparte kooien naast elkaar te huisvesten, maar ze bijv. wel gezellig samen door de kamer te laten vliegen.
Grote kans dat ze dan, uiteindelijk, zelf een keertje de beslissing nemen om te gaan "samenwonen". ;)

Ik wens je veel wijsheid met je beslissing...

Groetjes
Sonja

jaapie en wappie

Het gedrag van de parkieten staat niet ter discussie in dit topic. Hiervoor heb ik een besluit genomen om een ander onder komen te geven aan één van de parkieten. Dit omdat ik duidelijk zie dat de andere hier erg onder lijd wat ik zonde vindt. Dat jij het hier niet mee eens bent kan maar mijn besluit staat vast. Ik laat niet een parkiet lijden onder het gedrag van een andere en daarom bied ik er 1 aan zodat deze een beter onder komen krijgt en mijn witte parkiet rust krijgt.

Sonja

Hallo Stefanie,

Het gedrag van je parkiet staat dan misschien in dit topic niet ter discussie, zoals je het zelf noemt.
Maar wel in het topic van de link, die ik in mijn vorige bericht gaf.

Daarin vraag je tips ivm het parkietje wat schreeuwt.
En aangezien dat topic slechts 2 dagen geleden door jou geopend is, vraag ik me af hoe serieus je van plan was iets te doen met die tips die je nog maar een paar dagen geleden hebt gekregen.
Als je daar werkelijk mee aan de slag was gegaan, zou je je parkietje nu niet weg willen geven.

Blijkbaar sta je gewoonweg niet open voor tips om ervoor te zorgen dat je beide parkietjes het wel leuk krijgen samen.
Jammer, en ik vind je beslissing eerlijk gezegd ook nogal de weg van de minste weerstand.
Of je een paar schoenen wegdoet die je, bij nader inzien, toch tegenvallen.

Een parkiet is echter een levend wezentje, en je geeft het diertje niet eens een eerlijke kans op deze manier.

Maar goed, je hebt je besluit al genomen, zo blijkt.
Ik hoop dat het parkietje een beter baasje krijgt, die echt wat om hem geeft en hem niet bij de eerste de beste kleine tegenslag van de hand doet.

Groetjes
Sonja

jaapie en wappie

Bedankt voor je medeleven maar ik denk toch echt dat je denkt wat hier nu speelt. De witte parkiet lijdt onder het pikken/verentrekken van de groene parkiet. Dit proberen we nu juist op te lossen. Dit probleem speelt niet sinds gister maar al 5 maanden en heb al verscheidene dingen geprobeerd.

Enorm bedankt voor je reactie in mijn andere topic, ik waardeer de tips ten zeerste, maar de reacties in dit topic zijn meer persoonlijke aanvallen van een betweter zonder de gezondheid van jaapie in gedachte te houden dan als advies bedoelt. Dit topic heb ik gemaakt om de 2 parkieten uit elkaar te halen, niet om een discussie te gaan houden over wie er nu een goed baasje is en wie niet.

Graag zou ik je dus willen verzoeken om je verder niet te mengen in dit topic in de prikbord catagorie maar de conversatie in het andere topic te houden.

Sonja

Stefanie, de toon die je aanslaat bevalt me niet.

En ik wil jou graag "verzoeken" daarmee op te houden, want het slaat namelijk nergens op.

Alle adviezen die ik geef, zijn ook op die manier bedoeld en niet anders.

Maar de waarheid komt wellicht hard aan, vandaar je aanvallende reactie waarschijnlijk.

Als jouw "oplossing" van het probleem met je parkietjes, is om de ander maar "weg te doen", zonder de tips die gegeven zijn uit te willen proberen/ter harte te nemen, vind ik dat niet getuigen van liefde voor allebei je parkietjes.

Daarnaast heb ik sterk de indruk dat je het geschreeuw van het groene parkietje zelf dusdanig vervelend vindt, dat je hem daarom weg wilt geven.

Dat heeft niets te maken met, zoals je schreef, een zgn. "betweter" zijn, maar alles met een situatie doorzien.

Jouw laatste reactie bevestigt dat alleen nog maar eens.

Hier laat ik het verder bij, ik heb mijn zegje gedaan, het is aan jou of je er iets mee zult doen.
Al kan ik het antwoord wel raden. ::)

jaapie en wappie