Problemen tussen mijn twee parkietjes

Gestart door 0Milou, juni 02, 2012, 14:40:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

0Milou

Ik heb een paar maanden 1 parkiet gehad en sinds een paar dagen een tweede. Ik heb ze allebei in aparte kooien (tegen elkaar) gezet zodat ze aan elkaar kunnen wennen. Pino (mijn eerste parkiet) vliegt wel los in de kamer. Maar volgens mij maakt hij steeds bijt neigingen naar de nieuwe parkiet. Hij zet zijn veertjes een beetje uit en pikt steeds tussen de tralies door naar de andere vogel. Wat moet ik nu doen?

Sara

Ik zou ze nog zeker minimum een week zo in aparte kooien tegen elkaar laten staan. Het nieuwe parkietje moet sowieso de tijd/kans krijgen om te wennen aan alles voordat het tijd is om verdere stappen te ondernemen. Na een week kan je misschien beginnen met het handtam maken van je nieuwe parkietje en dan uiteindelijk de parkietjes een keer laten samenvliegen. Als dit ietwat goed verloopt, kan je ze bij elkaar in de kooi gaan plaatsen. Moest het nog komen dat ze tussen de tralies door, vanuit twee aparte kooien, het ook goed mekaar beginnen te vinden, dan kan je nog bekijken of je ze niet al samen plaatst. Toch zou ik daar nog wel minstens een weekje mee wachten.

Groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes