Parkiet kaal

Gestart door simon86, mei 31, 2012, 15:04:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

simon86

Mijn parkietje van nu 11 maanden kreeg een tijd terug een kaal plekje op haar hoofd.
Ik dacht dat het bij de rui hoorde, ze at goed, was gewoon vrolijk en ik zag haar niet overdreven schuren ofzo.

De kale plek werd echter steeds groter, het hele koppie en later ook haar buik en op haar rug en de lange veren waardoor ze steeds minder goed kon vliegen.

Met mijn andere parkiet (die is een paar jaar ouder) is niets aan de hand, het jonkie heeft altijd goed gegeten, is vrolijk en oogt zeker niet ziek, alleen de kale plekken worden steeds erger.
Ik heb extra vitaminen gevoerd en verder krijgen ze gewoon goed te eten.

Ayarea

In maart werd in dit topic geadviseerd om naar een vogelarts/ dierenarts te gaan: http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,28049.msg157590.html#msg157590

heb je dat inmiddels al gedaan? Het kan van alles zijn en ik denk dat alleen bloedonderzoek kan uitwijzen wat het precies is. Het kan een erge variant van de kruipersziekte zijn, het kan PBFD zijn, het kan ook nog mijt zijn.

Hoe zien de veren eruit als ze eruit vallen en heb je nog meer fotos?

Sara

Zoals gezegd, ons advies was om naar de vogelarts te gaan.
Denk je dat je nu een ander antwoord gaat krijgen?
Ik snap niet dat je dit zo ver hebt laten komen, je andere topic is al 2,5 maand oud!

Ga als de bliksem naar de dierenarts daarmee, dit kan je zo niet laten!
Ik ga hier een slotje opdoen, want het is niet de bedoeling om twee keer over hetzelfde onderwerp een topic te openen. Ga dus maar verder in je andere topic, waarvan de link staat in het bericht van Ayarea.

Groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Kleintjes

Waarom vraag je advies als je er niets mee gedaan hebt?

Ik ben 't helemaal met Sara eens: Ga met dat diertje naar de DA / VA zoals al eerder geadviseerd,

Verdere reacties in 't oorspronkelijke topic.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses