Nieuwe aanwinst: Mylo, twijfel over man of pop

Gestart door evelineo, mei 23, 2012, 11:13:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

evelineo

Hoi allemaal,

Zoals jullie weten heb ik niet zo lang geleden mijn Engelse mannetje Aico verloren aan een kropontsteking. Omdat mijn huidige Engelse man Kyra niet graag alleen is, heb ik bij een kweker een gewone grasparkiet gehaald van ongeveer 5 weken (eet al zelfstandig), maar ik twijfel echt of het een man of een pop is. De kweker weet vrijwel zeker dat het een man is (vanwege het nest en omdat blauwe parkieten vaak mannen zijn). Dat hoop ik eigenlijk ook, omdat een pop met mijn huidige Engelse man Kyra niet samengaat (heb ik al twee keer geprobeerd). Het is alleen heel moeilijk te zien, omdat er toch wit bij zijn neusgaten zit (al neigt dit meer naar licht blauw). Derest is toch meer blauw/ paars. Ik weet dat hij nog erg jong is om het echt te zeggen, maar dan ben ik een beetje gerustgesteld.

Graag hoor ik van jullie wat het is:


Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Eveline

daniel :D

ik denk een pop, omdat er veel wit rond de neusgaten zit :)

2BFielicious

Ik denk een popje. De dop is namelijk hetzelfde als die dop van mijn parkietje is geweest.
Die van mijn parkietje was eerst hartstikke paars, werd toen exact de kleur zoals bij jou op de foto met die wittige randjes en is nu blauw met witte randen.

Hopelijk gaat het nu wel goed met je huidige engelse man.
Wat een leuke foto trouwens! :D

evelineo

De kweker denkt een man, maar deze dop verandert zo vaak en hij/zij blijkt nog erg jong te zijn (jonger dan hoort) dus wacht het nog even af

evelineo

Het is nu meer paars/blauw en bij neusgaten meegekleurd met paars/blauw. Het blijkt dat deze pas 4/5 weken is dus eigenlijk nog te jong.

Kyra moet niets van hem/haar weten momenteel. Mylo is ook constant hem aan het volgen en Kyra vlucht weg. Kyra bijt niet van zich af. Ook niet als hij wilt eten en mylo komt in de buurt vlucht Kyra weg. Vind het wel zielig want is zo'n lief mannetje en nu ben ik bang dat hij het niets vind.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Alvast bedankt!

DobbyFloppy

Neigt veel naar een popje als je 't mij vraagt.
Zie ook tabelletje van de neusdopjes even.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

evelineo

Ik heb besloten dit popje naar een vriendin te doen die nog een parkiet wilt. Ze hebben erge ruzie gehad en weet dat Kyra beter met een man gaat. Heb ze nu apart zitten. Niet makkelijk want jonkie wilt naar Kyra toe dus heb maar doek over gedaan. Ze wordt morgen of maandag opgehaald.

Maar paars blauw is toch meer een mannendop? Zoals ik op plaatje zie. Of moet mannendop meer roze zijn (zoals Kyra vroeger)?


Lilloontje

Ik zou zeggen een popje...als er veel wit rond de neusgaatjes zijn kan het ook een popje zijn..dus als er wat blauw in zit hoeft het niet perse een man te zijn..

evelineo

Ja het gedrag was ook meer een popje en vriendin is er nu helemaal blij mee. Dit topic kan gesloten worden hoor!

Ik ben weer druk op zoek naar een jonge man voor Kyra.

Bedankt voor de reacties!