Bloed aan snaveltje

Gestart door Irma, mei 29, 2012, 21:20:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Irma

Hallo beste mensen,
ik heb al behoorlijk wat adviezen van dit forum en de site van parkieten-freak.
Sinds anderhalf maand heb ik twee jonge parkietjes.
In de kooi heb ik ze al helemaal tam, ze komen uit zichzelf naar me toe.
Nu hebben ze buiten de kooi net 6 vluchten gehad. (een paar uur buiten de kooi en de woonkamer ontdekken!)
Dit gaat steeds goed.
Joey blijft buiten de kooi op afstand, ik heb moeite met hem de kooi in te krijgen.
Jerry is al een stuk tammer, die kan ik lokken met een beetje trosgierst. Maar net schrokken ze van een geluid van buiten.
De eerste vluchten heb ik de gordijnen dicht gehouden. Sinds 2 vluchten heb ik 1 raam een 30 cm zonder gordijn. Zo kan ik steeds iets meer open laten was mijn idee. De vorige keer was Jerry al tegen het raam aan gevlogen, dat was even schrikken maar niets aan de hand.
Zojuist is Jerry weer tegen het raam aan gevlogen, dit keer was de klap harder.
Hij vladderde op de grond en was in paniek, ik mocht hem gelukkig een vinger aanbieden en heb hem sussend in de kooi terug gezet.
Maar... toen ik net (een minuut later) even kwam kijken hoe het nu met hem gaat, zag ik een beetje bloed op zijn neusdop!!!!
Ik weet nu totaal niet wat ik moet doen. Moet ik me ernstige zorgen maken, of gebeurd dit vaker?
het is niet veel bloed, amper een kwart druppel. Maar is zijn snavel gebroken? Hoe schadelijk is het wanneer bloed zichtbaar is?
Wie heeft hier ervaring mee/weet wat ik ermee moet doen?

Irma

Hier nog 2 fotos.. Fotos zijn wat onduidelijk omdat het nu wat schemerig is!
Verder wilde Jerry uiteraard eventjes niet poseren..

birdy888

Van die foto's word ik niet veel wijzer ;) ben verder zelf nog een beginner, maar hier heb ik wel ervaring mee. Mijn Pietje is in t begin meermalen tegen het plafond gevlogen, had ook iets bloed, maar verder niets aan de hand! Aan de ene kant zijn ze fragiel, aan de andere kant kunnen ze volgens mij best wat hebben.. Hoe gedraagt ie zich nu dan??

Irma

Nu probeert hij te slapen.. Maar net riep hij wel zijn maatje zachtjes. Dus wel een beetje fluiten, maar niet met het hard. In het begin een beetje duf, later stapte hij op het schommeltje, dus zit niet stil in een hoekje..
Sowieso maar even aankijken hoe hij morgen ochtend is..hopen dat hij dan durft te eten en drinken zonder dat het pijn doet! :-[