"Bumple" voetje (Ofwel, eksteroog) bij Stitch

Gestart door Psychobilly, mei 24, 2012, 17:02:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Psychobilly

Al gedaan :) kreeg hele nuttige tips van haar.

Hij krijgt wel steeds meer praatjes en prietjes. Hij is ook vrolijk, zelfs als hij even op zijn handdoek ligt te rusten. De verhaaltjes komen er weer uit. Dat moet haast wel een goed teken zijn  :)

Mijn constructie met zijn eetbakje werkt ook, hij eet uit zichzelf.  Ik heb een bakje waar je normaal je theezakje in legt ook neergezet, kan hij makkelijk drinken en dat doet hij ook.

Het is alleen zo sneu om te zien dat ie snel moe is, maar goed, het is ook vermoeiend natuurlijk.

Psychobilly

Wat is Hedwig toch een fijn mens heh? Heerlijk, die krijgt van mij een bloemetje als het verbandje eraf gaat.

Ik heb gewoon eerlijk m'n moeites uitgelegd aan haar (ze belde met net terug) en ze snapte me volkomen, echter, zij kent die kleine Stitch net zo goed als ik en weet dat het een karaktertje is.

Zij kent mij ook een beetje en gaf als tip dat ik niet te veel moet meegaan in het gedrag, omdat ze natuurlijk erg pienter zijn en ik hem nu heel erg verwen.

Morgen moet ik de bakjes gewoon laag in de kooi zetten en hem erin laten. Ik was bijna van plan om een afspraak af te zeggen morgen en dat dacht zij al. Zij vertelde me dat ik vooral moest gaan omdat hij verder niet dodelijk ziek is.

Stitch neigt wel naar manipulatief gedrag (interessant thema) en ik ben daar gevoelig voor (zelfs in mijn werkveld)

Naarmate deze dag vorderde, zat hij steeds meer op zijn praatstoel. Hij heeft ook flink gegeten. Alleen waarschuwde Hedwig dat hij kan wennen aan deze vorm van verwennen en dat hij de hele dag uit zijn kooi is, met als gevolg dat hij dit gaat doorzetten als het verbandje er weer af is.

Ik ga dus haar tips opvolgen en kijken hoe het gaat. Hij is een taaierd en een karaktertje :) en wat in ieder geval fijn om te horen was, was dat ik verder een prima verzorger ben voor 'm, dat helpt wel.

jolandacarlo

ha ha wat toevallig, die Hedwig heeft mij ook rond die tijd gebeld en ik ben net zo'n emo als jij als het om mijn parkiet gaat.
Ook ernaast geslapen en extra verwennen en alle afspraken afzeggen.
ook ik kreeg te horen dat het gedrag als hij straks beter is nog wel even zo kan blijven, die aandacht willen ze wel.
Maar fijn dat het telefoontje van Hedwig je geholpen heeft en dat het goed gaat met Stitch.
Succes verder. groetjes Jolanda

Psychobilly

Ik heb de tips van Hedwig gebruikt, werkt inderdaad.

Hij heeft gewoon gegeten terwijl ik weg was. Ik heb een paar stokken bij elkaar gedaan naast zijn schommeltje (ik had nog extra) en daar slaapt hij op in de nacht. Gaat prima.

Hij is spelerig, kletst weer volop en moppert als ik 'm niet meteen laat vliegen ;) dit is typerend voor Stitch.

Ik ben er positief onder in ieder geval :) durf prima te gaan werken zo (laat dan toch altijd de radio aan voor hem)

Sonja

Hoi Maurice,

Ik heb het hele verhaal gelezen over Stitch, en wat fijn dat het weer een stuk beter met hem gaat! :)

Maar hij heeft dan ook een baasje die supergoed voor hem zorgt. ;)
Ik hoop dat Stitch snel weer helemaal de oude is.

Groetjes
Sonja

Psychobilly

Hey Sonja :)

Fijn dat je dat zegt...Ik doe m'n best. We komen er wel!


Parkieten-Freak

En, hoe is het vandaag gedaan met Stitch?  :)


Psychobilly

Hallo!  :)  Lief dat je er naar vraagt!

Hij heeft op zijn schommel geslapen, kletst weer zoals vanouds, speelt, eet goed en drinkt uit zijn normale bakjes. 

Hij heeft de pleister een stuk kapot geknaagt, haha. Het bedekt nog steeds hoor, hij heeft nu alleen meer ruimte met zijn teentjes, de slimmerd!

Hij kan alleen niet zijn favo hobby doen ;)  rijen met zijn balletje. Doet hij normaal een keer op een dag als hij heeeeeeeeeeeel blij is. Maar dat haalt hij wel weer in over 2 weken.

Ik ben trots op hem en het is een goede les voor mij om te leren omgaan met dit soort dingen (gaat me moeilijker af sinds ik het solo moet doen met 'm) Komen er wel :)

Psychobilly

Woensdag is het zover :) dan mag het eraf. Het gaat hem verder goed, behalve dat ie vandaag besloot om mijn boterham met appelstroop in te vliegen en nu zit het op z'n linker vleugel...

Hedwig even gebeld, maar ik mag het niet schoonmaken van haar ivm mogelijk beschadigen veren/vleugel?

Hij vliegt er echt veel slechter door...zij zegt dat dit zich zal herstellen over de dagen heen...

Ervaringen?   (Wat een stuntel is het ook... :))

Parkieten-Freak

Haha, ik zie het helemaal voor me. Mijn parkiet is ooit een bovenop een gebakken ei geland. Zijn pootjes zaten vol met eigeel. Niet veel later mijn kleding ook.... ;)
Komt wel goed met Stitch! :)


jolandacarlo

IK wil je veel succes wensen met het afhalen van de pleister morgen.
Hopelijk is het mooi genezen en kan hij weer alle teentjes gebruiken.
En dus de schade inhalen met zijn favoriete balletje.
Hoe gaat het intussen met de veren en de stroop, al wat beter aan het vliegen?
Met Sammie alles goed, en nu in de rui dus vandaar minder energie.

groetjes Jolanda


Psychobilly

Meneer is stroopvrij en verbandvrij ;)

Hij heeft nog een klein wit bindseltje zitten wat Hedwig liet zitten. Lost vanzelf op of hij sloopt het eraf. Dit trek vanzelf droog en verzorgt het kleine wondje nog zolang het kan. Hij loopt verder prima en vlieg ook weer goed nu die stroop weg is (heeft ze ook meteen even gedaan).

Hij moet wel weer wennen, maar das normaal en zeker na de autorit.

Hij is verder happy en speelt in zijn kooi, deurtje open, meneer kan eruit als hij wil vliegen (op woensdagen kan dit).

Eind goed, al goed :) 


Loeky

Wat fijn dat het goed afgelopen is met Stich!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19