Een Aantal Vraagjes, Wie Kan Me Helpen?

Gestart door grietje, oktober 30, 2005, 16:58:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

grietje

Goedemiddag,
Ik heb een aantal vraagjes.... Over onze Ernst en Bobbie
We denken dat t 2 mannetjes zijn maar omdat ik ergens , ik geloof hier op t forum, gelezen heb dat als een snaveltje blauw paars is en witte randjes om zijn neusgaatjes heeft dat t dan best wel eens een popje zou kunnen wezen... klopt dat?

Je kan bij Ernst zien dat t snaveltje blauw/paars is met veel zwart op de snavel zelf  en bij Bobbie  blauw/paars met witte randjes om de neusgaatjes en nog een heel klein beetje zwart op de snavel zelf.

Ook bijt Bobbie veel harder dan Ernst...
Is mijn twijfel juist?

En dan de tweede vraag, onze Ernst en Bobbie zouden 7 en 10 weken oud zijn dan ga ik ervan uit dat ze zichzelf goed kunnen schoonhouden maar wat is nu het geval ( sorry beetje raar praatje ) als ze poepen valt t niet naar beneden maar blijft t vast zitten  hun hele kontje is vies.

Ik kan het niet echt makkelijk schoonmaken want ze zijn nog niet goed tam en kan ze dus niet echt makkelijk vast pakken.

Enne o ja , 1 nageltje  van Bobbie staat een heel klein beetje naar binnen. Hij heeft er niet echt veel last van en zit met zijn pootje goed om zijn stokje heen.

Ik moet ook zeggen dat ik Ernst en Bobbie een beetje uit medelijden mee heb genomen omdat ik vond dat de man die ze had zitten  er veel te veel had , niet alleen grasparkietjes , maar ook  kwartel en weet ik veel wat nog meer, en allemaal in die kleine kooitjes. TT kooitjes noemen ze dat volgens mij.
Ernst en Bobbie zaten met zijn twee in zo`n klein kooitje




Carla

Wanneer je je parkietjes nog niet lang hebt is het best mogelijk dat de poepjes van de stress wat aan hun poepgaatje blijven hangen. Je kan dit heel eenvoudig verwijderen met een wattestaafje dat is natgemaakt. Smeer daarna het poepgaatje met wat ongeparfumeerde vaseline in. Wanner het van de stress is dan moet dit snel overgaan. En moeten hun poepjes op de grond vallen. Mocht dit niet het geval zijn of als je twijfelt ben je toch beter dat je naar een DA gaat die wat van vogels afweet. Mss hebben de vogels in niet zo'n goede omstandigheden gezeten voor jij ze hebt gekocht. Uit je tekst kan ik opmaken dat je je vogels gekocht hebt uit een winkel. Ik hoop dat het goed gaat met je vogeltjes. Gun ze wel even de tijd om rustig te wennen aan de nieuwe omgeving.

grietje

nee ik heb de vogeltjes niet uit een winkel... maar bij iemand vandaan die zijn hele garage vol had staan met van die kleine TT kooitjes