poep eten

Gestart door Vickster, mei 22, 2012, 13:24:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vickster

Hi,

Ik heb net mijn eerste parkiet gekocht en hij heeft een mooie grote kooi en genoeg te eten en te drinken. Alleen heb ik het idee dat hij de zaadjes niet goed eet en ik zie hem nooit drinken. Wat hij wel doet is zijn eigen ontlasting opeten. Is dit normaal? Moet ik misschien op ander voedsel overstappen en zo ja welk? Ik heb hem uit een nest. Hij was net uitgevlogen en heb hem sinds zaterdag. Hij is wel heel erg levendig en begint al steeds meer geluid te maken. Dus misschien maak ik me zorgen om niks.

Ik hoop dat iemand wat tips voor mij heeft

daniel :D

parkieten drinken alleen als het rustig is (dat is meestal als er niemand is ;) ) en van het eten doen ze het ook alleen als het ''veilig'' is. En hij is net nieuw en moet aan alles wennen. En poep is niet slecht voor ze hoor :) daar hebben meer mensen op dit forum ervaring mee :)

TicoLover

Mijn parkietje doet het ook wel eens alleen dan gooit die de poep weg en dan komt het ergens anders terecht vorige keer zat het inme schrift toen ik huiswerk aan hetmaken was

*wendy*

Weet je hoe oud je parkietje was toen je hem ophaalde? Een pas uitgevlogen parkietje hoort nog niet weggehaald te worden bij de ouders, omdat de vader het beeste vaak nog bijvoert en parkietenmanieren leert.

Ik zou als ik jou was in ieder geval even heel goed in de gaten houden of je parkietje wel zelfstandig kan eten. Wat voor zaadvoer geef je?

Dat je hem niet ziet drinken, daar hoef jij je geen zorgen over te maken. Parkietjes drinken maar heel weinig.