Valkparkietje gevonden (omgeving Vlijmen)

Gestart door Ayarea, mei 18, 2012, 16:04:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ayarea

Bij de Wethouder van Buulweg in Vlijmen vond mijn broertje een valparkietje. Ik heb hem vervolgens mee naar huis genomen (hij is bekend met trostgierst, dus ik denk dat hij van iemand is). Ik denk dat het een vrouwtje is, maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb niet echt verstand van valparkietjes.

Ze is niet heel erg bang, maar super tam is ze niet en ze leek wat verzwakt, totdat ze wat had gegeten en gedronken. Ze zit goed in de veren voor zover ik kan zien, geen schurft of wat dan ook en ziet er voor zover gezond uit.

Bent u een valparkietje kwijt in de buurt van Vlijmen, mail me dan even of laat hier een berichtje achter. Ik geef hem niet aan de eerste de beste mee en er is een klein detail wat niet op de foto staat. Zodat ik zeker weet dat hij bij de rechtmatige eigenaar terug kan komen.





Mail naar joyvke@gmail.com (dit is mijn spammail, dus ik vind het geen probleem als het publiekelijk staat).

Moppers

Het is een valkparkiet, met een k ;) Dit is een mannetje.

Heb je hem al op www.amivedi.nl en www.mijndieriszoek.nl gemeld? Dan is de kans dat de eigenaar hem vindt groter. Hopelijk meldt diegene zich snel.

Ayarea

Citaat van: Moppers op mei 18, 2012, 16:18:36
Het is een valkparkiet, met een k ;) Dit is een mannetje.

Heb je hem al op www.amivedi.nl en www.mijndieriszoek.nl gemeld? Dan is de kans dat de eigenaar hem vindt groter. Hopelijk meldt diegene zich snel.

En ik maar denken dat het valparkiet was hah! Dankjewel voor die verbetering ;).

Heb hem op marktplaats, parkietenfun, hier en op Amevidi gezet. Mijndieriszoek was ik toevallig net mee bezig. Er is wel een valkparkiet vermist in de buurt, maar die heeft een wit vlekje op zijn nek, en deze heeft dat helaas niet.

Ayarea

Nog geen reactie gehad en alle sites met vermiste dieren afgestruind, hij staat nergens vermeld. Ik heb hem zelf ook op een aantal sites aangemeld. Ik ga morgen in de supermarkt kijken of daar toevallig een vermiste parkietposter hangt ofzo.

pixie

Mocht u actief zijn op Twitter kunt u ook gebruiken:
@De_HerenigingNB
@De_Hereniging
@mijndieriszoek
@vermistedieren

Ik hoop dat hij weer snel op zijn eigen plekje is!

Ayarea

Niet actief op Twitter, maar ik zal straks eens kijken of ik hem daar op kan zetten. Hij is nergens aangemeld. Vandaag wat asiels afgebeld, dierenambulance maar geen melding.

pixie

Anders twitter ik het wel met een link je naar dit topic - of heb je een ander linkje dat ik kan gebruiken? Amivedi misschien?

Ayarea

Citaat van: pixie op mei 19, 2012, 15:37:36
Anders twitter ik het wel met een link je naar dit topic - of heb je een ander linkje dat ik kan gebruiken? Amivedi misschien?

Dat zou fijn zijn :). http://www.amivedi.nl/DierDetail.aspx?MeldingId=752537 Verder heb ik nog posters en kaartjes opgehangen. Geen vermissingsposters gezien verder. Maar misschien komt hij wel van verder dan Vlijmen.

pixie

Gedaan hoor - hopelijk helpt het!
Succes met de zoektocht!

2BFielicious

Ik heb het ook op mijn twitter gezet. Woon in Kaatsheuvel. Wie weet. Hopelijk wordt de eigenaar snel gevonden!
Wat goed dat je er zelf al alles aan gedaan hebt om de eigenaar te kunnen vinden!  :)

Ayarea

Dankjewel voor het meehelpen :)! En ja uiteraard probeer ik zijn baasje te vinden, dat zou ik zelf ook fijn vinden als iemand een van mijn vogels zou vinden ^^!

Ayarea

#11
De eigenaren hebben hem zojuist opgehaald. Foto's vergeleken, vierkantjes in de vleugel gaven voor mij de doorslag om hem mee naar huis te geven. En de dochter (waar hij van is) herkende hem als haar parkietje.

Gelukkig kan dit topic dus dicht :). Bedankt voor de hulp met twitter en dergelijke!

Gelukkig voor de eigenaars dat je je best zo hebt gedaan zodat ze hun valkparkiet terug hebben gevonden, mijn complimenten! :) Hier komt dus een slotje op