Buiten :D

Gestart door daniel :D, mei 17, 2012, 21:16:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

daniel :D

Mijn parkieten vinden het heerlijk om buiten in het gras te staan (wel half in de zon, en half in de schaduw) Dan kunnen ze eten, en buiten zijn, en een keer andere vogels horen, dus volgens mij vinden ze het helemaal geweldig :D :D
Hier heb ik een foto: http://tinypic.com/view.php?pic=2b5yy9&s=6

Kleintjes

1 vraagje: Zit er nog 'n (tralie-)bodem in de kooi?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

daniel :D

Nee, ik haal het van de onderkant af :) en zet het dan op de grond neer ;)

Kleintjes

Tot de dag dat de vogeltjes schrikken en er onderlangs uit vliegen.
Ik zou dat risico nooit nemen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sara

Er onderdoor vliegen lijkt me nu niet echt mogelijk, maar die klepjes waar de voerbakken horen te zitten, vind ik wel risicovol. Een badje hang ik buiten trouwens ook liever niet aan de kooi, omdat dat meestal helemaal niet zo stevig vast zit aan kooi.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Sonja

En wat te denken van katten bijvoorbeeld?
Die gooien de kooi zo om...
En dat is in een fractie van een seconde gebeurd, zelfs als je heel erg goed oplet.
Kleine momentjes van onoplettendheid zijn er altijd.
Je parkietjes kunnen zich -letterlijk- doodschrikken van bijv. een kat (of andere onverwachte dingen)
Een kat of ander (roof)dier kan ook via de tralies je vogeltjes letsel toebrengen.
Persoonlijk zou ik dit risico niet nemen.

Groetjes
Sonja

Moppers

Wat Kleintjes bedoelt is neem ik aan het moment tussen het traliewerk van de bodem halen en het neerzetten op het gras. Dan is er een kort moment de mogelijkheid om onder de tralies door de kooi te verlaten. Hoe kort dat moment ook is, het is lang genoeg om je parkietje voor eeuwig kwijt te raken.
En dan komen de risico's van de klepjes, het badje en het kunnen omvallen er nog bovenop.

Het is veel veiliger ze in de volledige kooi buiten te zetten, op een verhoging zoals een tafel, met alle deurtjes en klepjes goed dicht (vastgemaakt). Gras kan je ze ook met een knijper door de tralies geven, dan is het nog net zo lekker.

Kleintjes

Citaat van: Moppers op mei 18, 2012, 16:24:30
Wat Kleintjes bedoelt is neem ik aan het moment tussen het traliewerk van de bodem halen en het neerzetten op het gras. Dan is er een kort moment de mogelijkheid om onder de tralies door de kooi te verlaten. Hoe kort dat moment ook is, het is lang genoeg om je parkietje voor eeuwig kwijt te raken.
En dan komen de risico's van de klepjes, het badje en het kunnen omvallen er nog bovenop.

Het is veel veiliger ze in de volledige kooi buiten te zetten, op een verhoging zoals een tafel, met alle deurtjes en klepjes goed dicht (vastgemaakt). Gras kan je ze ook met een knijper door de tralies geven, dan is het nog net zo lekker.
Precies Moppers :)
Op de een of andere manier weten we precies wat de ander bedoeld hahaha.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sara

Oh, sorry Kleintjes, zo had ik er niet over nagedacht.
Dat is inderdaad erg risicovol.
Alleen snap ik niet goed waarom er geen voerbakjes in de klepjes zitten. Ik zou sowieso ervoor zorgen, ook al staat de kooi binnen en niet buiten, dat deze klepjes vastzitten.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes