Is Dino Ziek?

Gestart door nico, mei 17, 2012, 15:10:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nico

Sinds een korte periode heeft onze parkiet een rare uitslag op zijn snavel(zie foto). Het parkietje is ongeveer 1,5 jaar jong.

Kan iemand mij vertellen of wij met de parkiet naar een dierenarts dienen te gaan of is dit normaal?

(de parkiet gedraagt zich voor de rest normaal)

Groet,

Nico

Milo-Pixel

Dit is schurftmijt. Dit moet even goed behandeld worden, bijvoorbeeld met ivermectine en dagelijks insmeren van de neusdop met vaseline! Hoe zien de pootjes eruit? Als deze ook aangetast zijn deze ook insmeren met vaseline.

Als het hier niet van opknapt zeker even een bezoekje brengen bij een vogelarts!

nico

Beste Marit,

Bedankt voor je snelle reactie. Zijn pootjes zien er normaal uit(zie foto) en hebben geen uitslag. Waar kunnen wij ivermectine kopen?

Mvg,

Nico

Milo-Pixel

Ivermectine is meestal gewoon te koop bij de dierenwinkel. Het is onder andere de werkzame stof in de anti-parasitica voor vogels van beaphar, als ik het goed heb.

nico

wederom bedankt voor je snelle reactie, morgen dus even naar de dierenwinkel.

Ayarea

Is dit van de een op de andere dag gekomen of is het stilaan erger geworden? Dit is best heftige schurftmijt als ik het zo zie waar je parkiet erg lang mee heeft gezeten...

http://www.beslist.nl/products/z/bogena-parasita-luis-mijt-bij-duiven/ dit werkt bij parkieten met schurft

Dit is een product wat je druppelt in de nek van de parkiet. Je hebt ook anti luchtpijpmijt van Bogena met dezelfde werking.


Moppers

Dit zal niet van de ene op de andere dag zijn ontstaan.
Ik zou niet zomaar medicatie speciaal voor duiven gebruiken. Bij vrijwel iedere dierenarts kan je de juiste medicatie, geschikt voor grasparkieten, kopen.