Tak vol met mos

Gestart door Recklesz, mei 15, 2012, 10:37:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Recklesz

Hallo,

Ik heb van het weekend van mijn opa een tak van een perenboom gekregen voor mijn parkietje.

De tak zit alleen helemaal vol met mos, het is al een hele oude boom dus de mos zit er echt helemaal overheen en is er ook moeilijk af te krijgen. ik heb wel al geprobeerd de tak schoon te maken met een schuurspons en wat sop, en daarna ook helemaal afgespoeld maar ik krijg het nog niet weg.

Ik ben heel internet al afgeweest om op te zoeken of mos schadelijk is voor parkietjes maar niemand schijnt het te weten of het mee te maken dat ze een tak vol hebben. weet iemand hier het misschien??


Sonja

Hallo Recklesz,

Ik weet niet of mos giftig is of niet, voor parkietjes.
Maar bij twijfel zou ik ervoor zorgen dat ze er niet mee in aanraking kunnen komen.

Probeer eens een staalwolletje, daarmee kun je wat harder schuren en gaat het mos er wellicht wel af.

Groetjes
Sonja

Recklesz

Dankjewel voor de tip!

Ik kwam net trouwens via via op een site en daar zeiden ze dat je mos ook weg kunt halen met een elektrische tandenborstel en water.

Ik ga dit allemaal even uitproberen :)

Recklesz

Oke,

Een beetje laat antwoord maar ik heb de tak nog een keer heel goed schoongemaakt met afwasmiddel en daarna heel goed schoongespoeld.

ik kreeg al het groen er niet af maar het meeste wel en mijn Parkietjes knagen er nu al zo'n twee weekjes aan en er is niks met ze aan de hand :)

Ik denk zelf dat doordat ik de tak 2 keer goed hen schoongemaakt het ergste er iniedergeval af is en de groene stukjes die er nog op zaten waren denk ik ook niet echt mos maar meer van de boom zelf ofzo..ik weet ook niet zo goed hoe een boom in elkaar zit :)

Dus hopelijk heeft iemand anders die hetzelfde meemaakt hier iets aan :)