Gezocht: 1-5 jaar oud vrouwtje (buiten)

Gestart door ThornlessRose, augustus 14, 2012, 15:14:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ThornlessRose

Hallo,

Fuji, het maatje van Celia, is vrijdag overleden en ik heb besloten wel een nieuw maatje voor hem te zoeken. Fuji was een mannetje en hoewel ze geen ruzie hadden, klikte het ook niet extreem goed. Daarom wil ik hem nu graag "koppelen" (maar niet laten broeden) met een vrouwtje. De kleurslag maakt niet extreem veel uit, maar ze moet wel gewend zijn om buiten te leven (de voliére staat op het balkon).

De reden waarom ik een 1-5 jaar oud vrouwtje wil, is omdat ik denk dat een jonkie het misschien nog wel moeilijk kan krijgen met Celia. Hij gedraagt zich niet bepaalt als een heer. ::)

Ik heb heel lang gezocht via Google naar een asielparkietje, maar helaas zonder resultaat. Fuji kwam uit de dierenwinkel, en ik denk dat hij niet helemaal gezond was (zwak hart). Daarom vermijd ik de dierenwinkel liever. Als iemand iets weet, dan hoor ik het heel graag!

Jip en Juultje

Ik kan je helaas niet aan een parkietje helpen (ben zelf ook naarstig op zoek naar een asielparkietje voor onze weduwnaar Jip), maar op marktplaats zag ik wel een advertentie van iemand in Utrecht die parkietjes opvangt/verzorgt in een buitenvolière en ze doorverkoopt aan geïnteresseerden. Popjes en mannetjes heeft 'ie momenteel, leeftijd tussen "heel jong" en 2 jaar... Ik ken die persoon niet maar misschien dat andere lezers ervaring hebben?

Pam

Misschien een vogeltje uit het asiel in Velp? Hier zit er nog eentje te wachten op een nieuw baasje (Blues)!
http://www.ikzoekbaas.nl/zoek-asieldieren/vogels
Ik kan zo even niet goed zien of het een mannetje of vrouwtje (lijkt op een mannetje)

Groet Pam
Toedels Pam en Willem

randyk1

Citaat van: Pam op augustus 14, 2012, 16:47:46
Misschien een vogeltje uit het asiel in Velp? Hier zit er nog eentje te wachten op een nieuw baasje (Blues)!
http://www.ikzoekbaas.nl/zoek-asieldieren/vogels
Ik kan zo even niet goed zien of het een mannetje of vrouwtje (lijkt op een mannetje)

Groet Pam

dat is inderdaad een mooie bonte

ThornlessRose

Hmm, dat lijkt me een mannetje ja. :( Ziet er wle heel lief uit, maar ik ga toch echt liever voor een popje.  :-[

gerritke

Nu kàn het goed gaan tussen een mannetje en een popje, het kan ook verkeerd gaan.
Het kàn even goed gaan tussen twee mannetjes.

*wendy*

Mannetje/mannetje en mannetje/popje zijn allebei goede combinaties. Pop/pop wordt in 99% van de gevallen ruzie en wordt daarom afgeraden. Ik heb hier twee mannetjes die regelmatig de vogeltjesdans beoefenen. 

Denk wel dat het gemakkelijker is om een jong popje te vinden, aangezien men nu volop aan het kweken is, dan een wat ouder popje, maar je kan het altijd even aankijken natuurlijk. Als het te lang duurt en Celia te lang alleen zit, is een jonkie wellicht nog een optie. Ik heb er hier ook 2 bij elkaar zitten van 4 en bijna 9maanden.

parkieten-oosterhout

ik weet niet in welke omgeving je een parkietje zoek
ik heb eventueel ook voliere vogels zo wel mannen als poppen
wil je meer informatie over ons zie onze website

m v g peter