Help: ontstoken oog grasparkiet!!!

Gestart door Ming, mei 13, 2012, 10:19:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ming

Ik weet weinig van parkieten.

We hebben zo'n 1,5 jaar geleden twee parkieten cadeau gekregen, een grasparkiet (mannetje) en een valkparkiet (vrouwtje). Een halfjaar geleden hebben we een vrouwtjes grasparkiet erbij gekocht en waren we op zoek naar een mannetjes valkparkiet. Het lijkt goed te gaan met zijn drieen.

Een week geleden leek het mannetje een rood/ontstoken(?) vlies voor zijn linker oog te krijgen wat na een paar dagen weer minder leek te worden. Sinds gisterenochtend is het weer erger aan het worden en ook de veren rondom zijn oog zijn nu bloederig lijkt het. Zie de drie foto's in de bijlage.

Ik dacht in eerste instantie dat ze wellicht naar elkaar pikten wat je ze wel eens ziet doen maar aan de andere kant zie je ze verder de hele dag vredig naast elkaar zitten terwijl de kooi voldoende ruimte biedt verder van elkaar te zitten en 's-avonds hoor je ook niet dat ze zouden vechten.

Wat te doen? Ze wil zich niet laten pakken en ze raken helemaal in de stress als ik dat wel probeer.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Met vriendelijke groet,

Ming (uit Tilburg)

Parkieten-Freak

Mijn advies is om zo snel mogelijk met je parkietje naar een dierenarts te gaan.


*wendy*

Ik sluit mij hierbij aan. Een kleine tip voor het vangen: maak de ruimte helemaal donker. Ze kunnen je dan niet goed aan zien komen, waardoor ze gemakkelijker te vangen zijn. Dit is voor jou prettiger, en ook voor hun, omdat het minder stress kost..

inge

Ja ziet er niet goed uit  :(

sluit me aan bij de anderen om zo snel mogelijk naar een vogelarts te gaan,  t,beste :)