Hij wil niet

Gestart door Elaine~Pepi~Koki, mei 12, 2012, 15:11:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elaine~Pepi~Koki

Al ruim 7 maanden heb ik pepi in huis.
Het is een schat. Maar echt een schuw vogeltje. Alles wat ie doet is op je vinger zitten.
Heel soms komt ie wel als ik trosgierst op mijn hand heb, maar dat duurt dan ook na een kwatier tot half uur.
Soms kan mijn arm er dan niet meer tegen en kap ik.
Ik ben heel geduldig en aardig voor hem, (ik zeg lieve woordjes en houd hem op afstand en dan langzamer dichterbij etc.)
Maar 7 maanden zijn best lang. Iedereen heeft liever een tamme parkiet toch?
Misschien wilt hij het helemaal niet? Of zit het er gewoon niet in?

*wendy*

Hoe tam een vogeltje wordt, hangt heel erg af van het karakter van het vogeltje zelf. Bij mij kreeg ik Sky ook nooit zo tam als ik had gewild.

Wat wel verandering kan brengen, en ik spreek uit ervaring, is een maatje erbij. En dan eentje die wel meer durft (goede kwekers kunnen je vaak al veel vertellen over het karakter van het beestje); een onderzoekend vogeltje kan dan je andere vogeltje over de streep trekken; twee durven vaak meer dan 1.

Ik merk het bij mij: Sky is nu tammer dan ooit en wil bij alles wat ik doe in de kooi in de buurt zijn. Sky is van een enigszins schuw en wantrouwig vogeltje verandert in een vogeltje wat heel gehecht is aan mij en heel leuk tam is.

Belangrijk is denk ik wel dat je pepi accepteert zoals hij is en hem lekker de kans geeft om zichzelf te zijn en zelf bij je te komen. Ga je met trosgierst en/of je hand naar hem toe of laat je Pepi naar jou toe komen? Dit laatste is dé manier om echt zijn vertrouwen te winnen; dus als je dit nog niet geprobeerd heb, kan je dit proberen.

esmmar

Eens met Wendy, ook bij mij is de ene parkiet veel tammer en haalt de andere vaak over om ook te komen en te 'zien' dat het veilig is bij mij.

daniel :D

Bij mij is het juist andersom gegaan ;) ik had een heel tamme parkiet, toen heb ik er 1 overgenomen van iemand, omdat hij daar heel schuw was. Bij mijn parkiet kroop hij helemaal uit zijn schulp en het is nu een heel vrolijk beestje ;D